بیانیه کانون مداحان در لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری

کانون مداحان کشور بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با مدحان را زمینه‌ساز تقویت حرکت «رو به رشد مداحی کشور» دانست و با دعوت از صاحب‌نظران و کارشناسان اعلام کرد که حداکثر توان خود را برای عملیاتی شدن این خواسته‌ها به کار خواهد بست.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان تبلیغات اسلامی کانون مداحان امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:

"کانون مداحان کشور پیرو سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در جلسه تصویری اخیر با جمعی از مداحان در سالروز ولادت حضرت زهرا (س)؛ به این وسیله از عنایت و توجه معظم‌له در ارائه معیارهای اصیل و راهگشا برای مداحان، کمال قدردانی و تشکر را داشته و اطاعت از دستورات ایشان را موجب اعتلای هرچه بیشتر محافل دینی و مذهبی می‌داند.

بیانات حضرت ایشان پیرامون جدیّت در فرهنگ‌سازی، ترویج و گسترش مبانی فکری و فرهنگی اسلام، حفظِ قالب مدّاحی اصیل و شکل هیئت، گسترش ادب اسلامی در جامعه، پرهیز از بدگویی و بدزبانی، اتقان در سخن، گسترش مطالعات معارفی و تاریخی و ترویج ازدواج به هنگام؛ زمینه‌ساز تقویت حرکت «رو به رشد مداحی کشور» و تذکری هشداردهنده و هشیار کننده به جامعه شاعران و مدّاحان اهل‌بیت (ع) است تا به مرتبت بی‌بدیل خویش در جامعه اسلامی توجه بیشتری داشته باشند و برای حفظ و رفعت بخشی هرچه بیشتر آن کوشش والاتری را مصروف سازند.

در بیانیه کانون مداحان آمده است: تردیدی نیست که بهره‌گیری از دیدگاه‌های آن رهبر فرزانه در حوزه ستایشگری و مدّاحی، نیازمند نگاهی دقیق و موشکافانه به آن‌هاست. این نگاه به مخاطبان کمک می‌کند تا تمام ابعاد و زوایای سخن را بهتر بیابند و روشن‌تر دریابند. کانون مداحان کشور ضمن دعوت از همه صاحب‌نظران، پیشکسوتان و فعالان حوزه ستایشگری اهل‌بیت (ع) برای ژرف‌نگری و اندیشه‌ورزی پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری، اعلام می‌دارد؛ فرمایشات عالمانه معظم‌له را نصب العین قرار داده و حداکثر توان خود را برای عملیاتی شدن این خواسته‌ها به کار خواهد بست.

رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در دیدار تصویری با مداحان به آنان سفارش کرد تا وظیفه فرهنگ‌سازی، وظیفه ترویج، وظیفه گستردن مبانی فکری و فرهنگی اسلام را جدّی بگیرند و تاکید کردند: بگذارید هیئت تبدیل بشود به محیط‌های دیگر؛ هیئت، باید هیئت بماند. ایشان همچنین با تاکید بر حفظ ادب اسلامی افزودند: در اظهارات، در صحبت‌ها، قول به غیر علم نباید باشد، غیبت نباید باشد، تهمت نباید باشد و بدگویی و بدزبانی نباید باشد. اینها را به مردم یاد بدهید. "

کد خبر 473305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.