بیش از ۷۰ درصد بودجه شهرداری‌ها از اعتبارات ارزش‌افزوده تامین می‌شود

شهردار ابهر گفت: درصد زیادی از بودجه شهرداری‌ها از محل اعتبارات ارزش‌ افزوده تامین می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ذوالقدری‌ها با بیان این که بیش از ۷۰ درصد بودجه شهرداری‌ها از محل اعتبارات ارزش‌ افزوده تأمین می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تجمیع ارزش‌افزوده با اجرایی شدن قانون ششم توسعه، شهرداری‌ها از محل ارزش‌افزوده دچار افت درآمدی شدیدی شده‌اند.

وی افزود: با توجه به مشکلات و بروز بحران‌های مختلف، از جمله شیوع ویروس کرونا به هیچ عنوان اجازه ندادیم ارائه خدمات به مردم دچار اختلال شود، در راستای مدیریت کمبود بودجه اجرای انضباط شدید مالی و چابک‌سازی شهرداری از جمله سیاست‌های به کار گرفته شده است.

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهایی که می‌توان برای جبران کمبود اعتبارات به کار گرفت، ایجاد درآمد پایدار است، تصریح کرد: پروژه «بازار سنتی» و «ارغوان» از جمله پروژه‌هایی است که می‌تواند در ایجاد درآمد پایدار به کمک ابهر بیاید.

ذوالقدری‌ها با اشاره به اولویت‌های بودجه‌ای شهرداری در سال ۱۴۰۰، یادآور شد: تمرکز بودجه سال ۱۴۰۰ در کنار انجام همه امورات شهری تکمیل و به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه‌کاره است.

وی ادامه داد: باید برای افزایش بودجه اقدامات لازم انجام شود، سرمایه‌گذاری‌های خوبی در شهرداری ابهر جذب شده که این جذب سرمایه‌گذاری‌ها در طولانی‌مدت نتیجه خواهد داد و باعث رشد و توسعه ابهر خواهد شد.

شهردار ابهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای بودجه سال آینده شهرداری و پیشنهاد بودجه ۱۰۰ میلیاردی برای سال ۱۴۰۰، گفت: منابع محدود و نیازها نامحدود است و باید تخصیص به صورت دقیق انجام شود و با اولویت‌بندی مشکلات و نیازهای شهری بودجه‌ریزی شود. اولویت اصلی ما برای بودجه‌ریزی سال آینده، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و باید در این مورد اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 473214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.