بازیگر اشک‌ها و لبخندها درگذشت

کریستوفر پلامر بازیگر سرشناس فیلم «اشک‌ها و لبخندها» در ۹۱ سالگی درگذشت.

به گزارش ایمنا کریستوفر پلامر که با بازی در فیلم «آوای موسیقی» یا «اشک‌ها و لبخندها» شهرتی جهانی داشت، جایزه اسکار را برای بازی در فیلم «تازه‌کارها» دریافت کرده بود و برای بازی در «همه پول‌های دنیا» و «آخرین ایستگاه» نامزد اسکار شده بود، در خانه‌اش در کانتیکات از دنیا رفت. الن تیلور همسر او و بهترین دوستش برای ۵۳ سال در کنار او حضور داشت.‌

پلامر ۱۳ دسامبر ۱۹۲۹ در تورنتو زاده شد، در مونترال بزرگ شد و نخستین بار سال ۱۹۵۴ در نیویورک روی صحنه رفت. وی که سالخورده‌ترین بازیگری است که جایزه اسکار را دریافت کرده چندین جایزه امی و دو جایزه تونی نیز در حدود ۷۰ سال فعالیت هنری‌اش دریافت کرده بود؛ این بازیگر سه جایزه دراما دسک نیز برای «سیرانو» در سال ۱۹۷۳، «اوتلو» در سال ۱۹۸۲ و «بریمور» در کارنامه داشت.

کریستوفر حدود ۷۰ سال به عنوان یک چهره ثابت در عرصه نمایش حضور داشت و در بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرد. وی آخرین بار به عنوان بازیگر اصلی در نقش شاه لیر در سال ۲۰۰۴ روی صحنه رفت و سه سال بعد هم در نقش کلارنس دارو در نمایش «میراث باد» روی صحنه ظاهر شد. «چاقوها بیرون» آخرین فیلمی بود که وی در سال ۲۰۱۹ در آن بازی کرد.

کد خبر 473209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.