نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و نساجی

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز استقلال و نساجی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال که تا ساعتی پیش میزبان قرمزپوشان نساجی قائم شهر بود، پس از دیداری نزدیک بالاخره با گل فرشید اسماعیلی توانست جلالی و تیمش را از پیش رو بردارد. این برد از اهمیت ویژه‌ای برای آبی‌پوشان برخوردار بود چرا که آن‌ها با این نتیجه فرصت صدرنشینی را از سپاهان گرفتند تا دیدار هفته آینده‌شان با این تیم اصفهانی را به فینالی تمام عیار تبدیل کنند. داور این مسابقه موعود بنیادی‌فر بود که علاوه بر اینکه ۶ بار از کارت زرد خود استفاده کرد، مجبور به تصمیم‌گیری در چند برخورد حساس درون محوطه شد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

برخورد توپ با دست بازیکن نساجی

در دقیقه ۵۶ پس از شلوغی‌های محوطه جریمه نساجی، دو بازیکن قصد داشتند تا توپ را دور کنند که ناهماهنگی آن‌ها باعث شد تا توپ به دست کمندانی خورد اما داور برخلاف استقلالی‌ها اعتقادی به خطا پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

رودنیل: هند نبود و ادامه بازی درست بود چرا که دست بازیکن نساجی در حالت طبیعی قرار داشت.

سلیمانی: مدافعین نساجی در دفع توپ دچار اشتباه شدند و توپ به دست یکی از آن‌ها برخورد کرد ولی چون شدت ضربه به حدی بود که مدافع دیگر امکان کشیدن دستش را نداشت و فاصله توپ با دست نیز بسیار نزدیک بود، به همین علت داور دستور به ادامه بازی داد و تصمیمش کاملاً صحیح بود چرا که کاملاً نزدیک و مشرف به صحنه بود و با توجه به شدت و فاصله این برخورد توپ با دست را هند تشخیص نداد هر چند که دست مدافع نساجی در حالت باز قرار داشت.

پنالتی استقلال

دقیقه ۸۸ و در شرایطی که آبی‌پوشان با یک گل پیش افتاده بودند، قایدی با حرکتی تکنیکی در حال عبور از مدافع مستقیم‌اش در گوشه سمت چپ محوطه نساجی بود که توسط این بازیکن سرنگون شد تا موعود بنیادی‌فر بی‌درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد. قایدی پنالتی را به تیر بالایی دروازه زد و اگر چه در برگشت نیز در گشودن دروازه ناکام بود اما داور نیز حرکتش را نپذیرفت.

رودنیل: کاملاً پنالتی صحیح بود. چون توپ به تیر دروازه برخورد کرد و تیر دروازه و داور خنثی هستند و چنانچه توپ به آن‌ها بخورد، زننده پنالتی نمی‌تواند دو بار بازی کرده و ضربه بازگشتی را بزند و داور ضربه آزاد غیر مستقیم را به درستی اعلام کرد. اما اگر نفر دیگری به جز قایدی می‌آمد و ضربه برگشتی را می‌زد، گل صحیح بود.

سلیمانی: مدافع با بی‌احتیاطی پا مهدی قایدی را زد و تصمیم همزمان داور و داور پشت دروازه برای اعلام پنالتی کاملاً درست بود و این صحنه نیازی به کارت زرد نیز نداشت.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: امروز تیم داوری آقای بنیادی‌فر قضاوت خوبی داشتند. تصمیم‌های داور در خصوص خطاها و اخطارها کاملاً درست بود. دقیقه ۱۸ کمک داور دوم باید خطایی که جلو خودش اتفاق افتاد را اعلام می‌کرد و نمی‌دانم چرا کمک داورهای دو خطاهایی که در نزدیک‌شان رخ می‌دهد را اعلام نمی‌کند در حالی که این کار از وظایف‌شان است. دقیقه ۴۳ آقای منصوری کمی عجله کرد و آفسایدی را از قایدی گرفت که نبود و می‌توانست موقعیت خوبی برای استقلال باشد. دقیقه ۹۰+۳ قایدی ابتدا خطا کرد و باید خطایش اعلام می‌شد.

سلیمانی: موعود بنیادی‌فر امروز قضاوت خوبی را تجربه کرد و این داور بین‌المللی کلیه کارت‌هایی که در دو نیمه نشان داد کاملاً صحیح بود و علت استفاده متعدد از اخطارهایش نیز قطع حمله و یا شدت برخورد بود.

کد خبر 473138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.