نقش قانون مالیات بر ارزش افزوده  در آبادانی شهر کاملاً محسوس است

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز مهدلو ظهر امروز _پنج شنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۹ _در آئین آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار، اظهار کرد: تعامل و همکاری اداره امور مالیاتی استان با شهرداری‌های استان همواره زبانزد بوده است، بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری‌ها از محل پرداخت عوارض ارزش افزوده از سوی شهروندان تأمین می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری قرار گرفته است، تصریح کرد: در ۱۰ ماه سال‌جاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل دریافت عوارض توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه اینکه نقش و جایگاه قانون مالیات بر ارزش افزوده و مردم به عنوان مصرف کنندگان نهایی، در آبادانی شهر کاملاً محسوس است، گفت: بخشی از هزینه اجرای طرح‌های عمرانی استان از محل دریافت عوارض تأمین می‌شود.

مهدلو ادامه داد: وقتی امنیت برای فعالان اقتصادی فراهم باشد و درآمد کسب کنند، بخشی از درآمد خود را در بخش عوارض می‌آورند که خدمات حاصل از آن به مردم باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: با طرح‌های اداره کل مالیاتی به خصوص در بخش پایش، برای فعالان یا کسبه جز به خصوص واحدهای تولیدی که در شرایط کرونایی با مشکل مواجه بودند تسهیلات خوبی فراهم شده، اما در بخش فرار مالیاتی با قدرت اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 472962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.