موج بارشی در راه اصفهان/آلودگی هوا تا شنبه ادامه دارد

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از نفوذ امواج ناپایدار بارشی به استان از اواسط روز شنبه خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه مناطق غرب و جنوب اصفهان را در برمی‌گیرد و کیفیت هوا در نواحی مرکزی و صنعتی بهبود می‌یابد.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از تداوم الگوی جوی پایدار در سطح استان اصفهان تا اواسط روز شنبه خبر داد و اظهار کرد: غلظت آلاینده‌ها در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی استان از امروز تا روز شنبه افزایش می‌یابد که کیفیت هوا در نواحی پر تردد شهر برخی ساعات در وضعیت ناسالم برای عموم قرار می‌گیرد.

وی افزود: با نفوذ تدریجی موج ناپایدار به استان از بعد از ظهر روز شنبه، باران و برف در مناطق غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود که تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت ضمن اینکه در سایر مناطق نیز بارش‌ها با شدت کمتر خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان با بیان اینکه احتمال بارش خفیف در کلان‌شهر اصفهان در روز یکشنبه وجود دارد، گفت: عمده فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب و جنوب است و برای مناطق مرکزی نیز انتظار داریم ناپایداری‌های سبب پاک شدن جو از آلودگی هوا شود؛ از این رو از اواسط روز شنبه کیفیت هوا در شهر اصفهان بهبود می‌یابد و روز یکشنبه هوای سالم برای این کلان‌شهر پیش‌بینی می‌شود.

سیدان با اشاره به افزایش یک تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: چوپانان با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 472945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.