موج چهارم کرونا در ایام عید/فاز اول تست انسانی برکت در حال اتمام است

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر پروتکل‌ها رعایت شود، وارد موج چهارم نخواهیم شد، اما روندی که در آن هستیم، مثل عدم انجام درست اعمال محدودیت‌ها و نبود فکر درست برای آن، صد در صد موج بعدی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ایمنا، پیام طبرسی، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در ایام عید و در پاسخ این سوال که آیا شرایط در این ایام پر خطرتر خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر خطر شیوع کرونا کم‌تر نشده که پر خطر بودن شرایط در عید مطرح شود، چون همین الان هم شرایط پر خطر است و کماکان خطر وجود دارد.

موج چهارم در ایام عید است

وی ادامه داد: اگر وارد موج چهارم بیماری شویم، شرایط پرخطرتر از آنچه که هست، خواهد شد و الان هم شرایط برای ورود به موج چهارم در حال فراهم شدن است و اگر این موج از اول اسفند هم شروع شود تا اردیبهشت ماه طول خواهد کشید.

این عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی افزود: البته در نظر داشته باشید که اگر پروتکل‌ها رعایت شود، وارد موج چهارم نخواهیم شد، اما روندی که در آن هستیم، مثل عدم انجام درست اعمال محدودیت‌ها و نبود فکر درست برای آن، صد در صد موج بعد اتفاق خواهد افتاد.

واکسن برکت برای تولید انبوه هیچ مشکلی ندارد

وی در مورد واکسن کرونای ساخت برکت تصریح کرد: اگر نتایج واکسن برکت به خوبی پیش برود، به سرعت می‌توان به تولید انبوه آن رسید، چون یک بحث تولید واکسن و بحث دیگر تولید انبوه واکسن است که مطرح خواهد بود، چون امکان دارد، واکسنی با کیفیت خیلی مناسب تولید شود، اما امکان تولید انبوه آن وجود نداشته باشد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در مورد واکسن برکت چنین مشکلی وجود ندارد و اتفاقاً امکان تولید انبوه آن به خوبی وجود دارد، البته این موضوع به مدت زمان انجام واکسیناسیون بستگی دارد.

واکسن‌های هندی، چینی و روسی با هم قابل مقایسه نیستند

وی ادامه داد: واکسن‌ها بر طبق مطالعاتی که روی آن‌ها می‌شود، کیفیت خودشان را نشان می‌دهند که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو این موارد را بررسی می‌کنند و الان تنها واکسنی که در حال این نوع مطالعات است، واکسن برکت است که حدود ۴۵ نفر مورد تست قرار گرفتند و فقط حدود ده نفر دیگر مانده‌اند تا این فاز تمام شود.

طبرسی در پایان در مورد واکسن‌های داروهای هندی، چینی و روسی افزود: این واکسن‌ها با هم قابل مقایسه نیستند و تمام این واکسن‌ها در مطالعات مجزا مؤثر بودند، البته سازمان غذا و دارو تمام این بررسی‌ها را انجام می‌دهد.

منبع: ایلنا

کد خبر 472880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.