روابط اصفهان با خواهرخوانده هایش احیا شد/ هیچ پروژه ای در ایام کرونا متوقف نشد

شهردار اصفهان با بیان اینکه با شیوع کرونا پروژه‌های بین المللی و داخلی شهرداری اصفهان متوقف نشد، گفت: در این زمان در عرصه بین المللی از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کردیم تا روابط اصفهان را با شهرهای خواهرخوانده احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه چهارشنبه _١٥بهمن ماه__ در دیدار با معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه اظهار کرد: فعالیت خود را با این نگرش که دولت‌های محلی و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در عرصه بین‌الملل اقدامات بزرگی انجام دهند، آغاز کردیم و بر همین اساس اجرای پروژه‌های عمرانی اصفهان در دستور کار قرار گرفت، اما متأسفانه با مشکلات بزرگی از جمله بر هم خوردن برجام و گسترش بیماری کرونا مواجه شدیم.

وی افزود: اکنون معتقدیم شهری مانند اصفهان که عنوان شهر جهانی را دارد باید استاندارد جهانی را نیز داشته باشد در همین راستا پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان را آغاز کردیم که امروز فاز نخست آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شهردار اصفهان یادآور شد: تاکنون بیش از ٧٠٠ میلیارد تومان در پروژه مرکز همایش بین‌المللی هزینه شده و برای تکمیل این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

نوروزی خاطر نشان کرد: با توسعه حلقه حفاظتی تمامی ضعف‌های این منطقه جبران می‌شود و دسترسی‌های مناسبی را به نقاط مختلف شهر و همچنین فرودگاه هموار می‌سازد.

وی یادآور شد: پروژه مرکز همایش‌ها یک پروژه بین‌المللی است، بنابراین تصمیم گرفته شد با کمک اتاق بازرگانی، فضایی را در این پروژه به فعالیت‌های اقتصادی اختصاص دهیم؛ همچنین به دلیل اینکه اصفهان یک شهر بین‌المللی است مقرر شد منطقه‌ای دیپلماتیک در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی برای حضور کنسولگری‌ها در نظر گرفته شود.

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان نقش پر رنگی را در اجلاس‌های شهر خلاق در کراکف، سن پترزبورگ و چین ایفا کرد و اخیراً به عنوان اولین شهر دوستدار کودک ایران معرفی شده و روز گذشته با حضور رئیس یونیسف در ایران نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک به اصفهان اعطا شد.

نوروزی ادامه داد: به تازگی تعداد شهرهای خواهرخوانده اصفهان افزایش یافته است. در این راستا برنامه‌های همکاری با بخش خصوصی بین‌المللی طراحی شد، به طور مثال در انجمن دوستی ایران و فرانسه همکاری‌های لازم صورت گرفت.

وی اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا پروژه‌های بین‌المللی و داخلی شهرداری اصفهان متوقف نشد، بلکه در عرصه بین‌المللی از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده شد. همچنین با حضور در گفت‌وگوهای شهرداران کلانشهرهای جهان فعالیت مناسبی صورت گرفت تا روابط کمرنگ شده اصفهان با شهرهای خواهرخوانده احیا شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: در شرایط کرونایی با بسیاری از شهرداران شهرهای جهان به صورت ویدئو کنفرانس جلساتی برگزار شد در این راستا پس از شیوع کرونا بر اساس مکاتباتی با شهردار شیان چین، کمک‌های بهداشتی و پزشکی بین دو شهر انجام شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات شهرداری اصفهان در عرصه بین‌المللی ارائه طرح شهروند دیپلمات بود که این مهم در راستای ارتباط با شهروندان اصفهانی مقیم خارج از کشور در جهت توسعه شهر برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: زمانی که فعالیت خود را در شهرداری آغاز کردم با چالش‌های متعددی روبرو بودم که به لطف خدا برطرف شد؛ بودجه شهرداری اصفهان در سال ٩٦, ٢٧٠٠میلیارد تومان بود این در حالی است که امسال بودجه شهرداری اصفهان به ٩٠٠٠میلیارد تومان افزایش یافته است؛ در این راستا اصفهان بین کلانشهرهای ایران رتبه اول را در خصوص تحقق بودجه کسب کرده است.

وی ادامه داد: حدود ١٧سال خط یک مترو اصفهان معطل مانده بود و تنها ٨٥ درصد آن تکمیل شده بود ما توانستیم در مدت ٤ ماه خط یک را تکمیل و با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح کنیم، پس از اتمام خط یک، خط دوم مترو اصفهان با حفاری‌هایی از جبهه شرقی آغاز شد. در این شرایط کرونایی توقفی در کار شهرداری اصفهان رخ نداد.

نوروزی تصریح کرد: امروز علی رغم انجام پروژه‌های باورنکردنی در سطح شهر اصفهان هیچ حقوق عقب افتاده‌ای و طلبکاری‌های پیشین در شهرداری اصفهان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به جای اینکه پروژه‌های فرهنگی در نقطه مرکزی شهر قرار بگیرند؛ آنها را به حاشیه شهر منتقل کردیم و اگر این سیاست تداوم پیدا کند اصفهان گام‌های عظیمی را به سوی توسعه خواهد برداشت.

شهردار اصفهان گفت: اکنون با چالش خشکی زاینده رود روبرو هستیم که این معضل ما را به آلودگی هوا نیز روبرو کرده است حل این مشکلات اراده ملی می‌طلبد که امیدواریم این شرایط فراهم شود.

کد خبر 472828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.