پایان مرمت و بازسازی ضلع شمالی مسجد جامع گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: بازسازی و مرمت ضلع شرقی مسجد جامع و دو اثر تاریخی حمام بهشت و آحسین با هزینه بیش از سه میلیارد تومان به اتمام رسید.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای اینکه شهر در مسیر مطلوب توسعه قرار گیرد باید اقدامات زیرساختی بشود تا زمینه برای جذب گردشگر فراهم شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه آثار تاریخی هویت شهر است شهرداری گلپایگان در این دو سال اخیر با وجود مشکلات سخت اقتصادی و کمبود اعتبارات، بازسازی و مرمت ضلع شرقی مسجد جامع و دو اثر تاریخی حمام بهشت و آحسین را مدنظر قرار داد و با هزینه بیش از سه میلیارد تومان به اتمام رساند.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه مسجد جامع گلپایگان با ۹۰۰ سال قدمت سال ۱۳۱۲ خورشیدی با شماره ۱۹۱ در فهرست آثار ملی ثبت شده است، گفت: پس از تخریب مغازه‌های ضلع شمالی مسجد جامع که با پیگیری اداره میراث فرهنگی انجام شد اجرای عملیات مرمت و بهسازی این اثر ارزشمند تاریخی که شامل نماسازی و ترمیم دیواره و کف سازی پیاده‌رو است پس از تصویب در شورای شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شکرزاده افزود: از طریق انتشار آگهی مناقصه با پیمانکار مربوطه قراردادی منعقد شد و عملیات مرمت و بهسازی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان پایان یافت.

کد خبر 472819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.