مادران در زمان رانندگی الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: خانم‌ها رانندگی آهسته‌تر و آرام تری دارند، به همین جهت، در زمان رانندگی آن‌ها کمتر شاهد تغییر مسیر ناگهانی هستیم. از مادران سرزمینم می‌خواهم که الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ رابعه جوانبخت اظهار کرد: رانندگی یک فرآیند و فن اکتسابی است که همه افراد جدا از جنسیت می‌توانند به این مهارت دست یابند. تفاوت‌ها رانندگی خانم‌ها و آقایان تنها به دلیل تفاوت‌های خاص فیزیولوژیکی است. یکی از این تفاوت‌ها رانندگی پر سرعت و پر پیچ و خم آقایان هست. در نتیجه تغییر مسیر ناگهانی آقایان بیشتر است.

جوانبخت افزود: خانم‌ها رانندگی آهسته‌تر و آرام تری دارند. به این واسطه در زمان رانندگی آن‌ها کمتر شاهد تغییر مسیر ناگهانی هستیم. آقایان خطرپذیری و ریسک‌پذیری بیشتری دارند و بیشتر به سمت تخلفات حادثه‌آفرین می‌روند. در حالی که خانم‌ها کمتر از آقایان دچار این تخلفات می‌شوند.

وی تصریح کرد: خانم‌ها رانندگانی محتاط‌تر هستند. در هنگام رانندگی پایبندتر به قواعد و اصول رانندگی هستند. آقایان در ابتدای اخذ گواهی‌نامه قواعد را رعایت می‌کنند، اما رفته‌رفته کمتر اصول رانندگی را رعایت می‌کنند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: بیشتر تخلفات خانم‌ها پیرامون عدم مهارت است، خانم‌ها در جانمایی و تشخیص فاصله بین خودروها مشکل دارند و فاصله‌ها را کوتاه‌تر می‌بینند. فاصله خود را با خودروی جلویی بیشتر ارزیابی می‌کنند. خانم‌ها کمتر به سمت تخلفات پرحاشیه می‌روند. از مادران سرزمینم می‌خواهم که الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند و در زمان رانندگی همراه با فرزندان خود قواعد را به درستی رعایت کنند.

منبع: میزان

کد خبر 472780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.