لهستان میزبان ناوگان اتوبوسرانی هیدروژنی

پوزنان از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای لهستان تا چند سال آینده میزبان ناوگان اتوبوسرانی هیدروژنی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اپراتور حمل و نقل عمومی پوزنان قصد دارد گام بلندی در جهت تحرک پایدار و کاهش آلودگی هوا بردارد؛ مقامات رسمی شهر به طور رسمی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که شهردار هزینه لازم برای خرید تعداد ۸۴ دستگاه اتوبوس هیدروژنی را از دولت دریافت کرده است. پیش از این، نمایندگانی از کمپانی سازنده اتوبوس‌های هیدروژنی با مقامات ارشد پوزنان قابلیت خودروهای فوق را مورد ارزیابی قرار داده بودند و پس از تأیید نهایی، اپراتور حمل و نقل عمومی برای خرید آن‌ها اقدام کرده بود.

مقامات رسمی پوزنان پس از ارزیابی مزایای استفاده از تکنولوژی اتوبوس‌های هیدروژنی در تابستان ۲۰۱۹، خرید آن‌ها را دستاورد بزرگی برای آینده شهر در نظر گرفته و متعهد شده بودند در آینده‌ای نزدیک، این خودروها را وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر کنند. با این حال بحران آلودگی هوا در کلانشهر باعث شد مقامات زودتر از موعد مقرر، اقدام به خریداری اتوبوس‌های هیدروژنی کنند تا از این طریق دست کم نگرانی شهروندان را در این مورد کاهش دهند.

البته شهرداری با بودجه خود قادر به خریداری اتوبوس‌های جدید نبود به همین دلیل، مقامات تصمیم گرفتند تحت برنامه "حمل و نقل عمومی سبز" از دولت برای خرید این وسایل نقلیه پاک کمک بگیرند. خوشبختانه دولت لهستان نیز موافقت خود را برای حمایت از مقامات پوزنان اعلام کرد و مبلغ خرید تعداد ۸۴ اتوبوس هیدروژنی را به بودجه شهر اضافه کرد. شهردار نیز متعهد شد به روش‌های دیگری نظیر مدیریت آب و کاهش هزینه‌هایی که تا پیش از این برای حفاظت از محیط زیست مصرف می‌شد تا ۷۰ درصد بودجه لازم را جبران کند.

بعضی از اتوبوس‌های هیدروژنی جدید طولی برابر با ۱۲ متر خواهد داشت، در حالی که سایر موارد مشابه از طول بیشتری یعنی حدود ۱۸ متر برخوردار خواهد بود.

کد خبر 472756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.