اعلام ویژه برنامه‌های «بانوسرای آفتاب» ویژه روز زن و دهه فجر

بانوسرای آفتاب به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و ایام دهه فجر با همکاری سایر دستگاه‌های مربوط در اصفهان ویژه برنامه‌هایی را برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا، لیلا لندی، رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب گفت: نمایشگاه تولیدی لباس با موضوع "لباس عاشورایی" با حضور کارشناسان عرصه مد و لباس و با هدف تعظیم شعائر و احیای فرهنگ غنی اسلام و تشیع، ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها با نگاه دینی و طراحی لباس مذهبی ویژه عزاداری، جذب برترین‌های طراحی لباس و فعالان این عرصه و جلوگیری از ترویج لباس نامأنوس و نامناسب در مراسم مذهبی از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه در گالری شماره یک کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری مرکز تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان به منظور یکسان سازی و ارائه بسته‌های محتوایی ویژه سازمان‌ها، مناطق و سازمان‌های مردم نهاد، تشکیل کارگروه تخصصی لباس عاشورایی و رونمایی از نسخه جدید منشور مد و لباس شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برای این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اثر طراحی لباس در دو بخش طراحی لباس خانم‌ها شامل "چادر و مانتو" و طراحی لباس مردان شامل "پیراهن رسمی و فرم هیأت مذهبی و مداحان" ارسال شد که تعداد ۹ اثر انتخاب و این آثار برای دوخته شدن به طراحان برگزیده ارجاع شد.

وی ادامه داد: اختتامیه نمایشگاه "لباس عاشورایی"، ۱۹ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

لیلا لندی تصریح کرد: اختتامیه جشنواره "شعر مادرانه" به همت مرکز تخصصی بانوان آفتاب و فرهنگسرای پایداری و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از برنامه‌های مناسبتی و مشارکتی بین دستگاهی است که ۱۵ بهمن ماه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب گفت: فراخوان این جشنواره شعر، اول آذرماه امسال با موضوع زن و فرهنگ پایداری در چهار بخش "زن، حماسه و ایثار"، "زن و آزادگی"، "زن، مقاومت و ایستادگی" و "زن و گام دوم انقلاب" اعلام شد و قرار است پس از انجام داوری در هر محور ۳ اثر انتخاب و در پایان از ۱۲ نفر برگزیده با اهدای جایزه و تندیس تقدیر شود.

وی اظهار کرد: آثار منتخب در قالب یک کتاب با عنوان "شعر مادرانه" چاپ که در روز مراسم از جلد کتاب رونمایی خواهد شد.

لندی گفت: در کنار برگزاری جشنواره، نمایشگاه کتابِ شعر شعرای حوزه دفاع مقدس و وُرک شاپ تصویرگری تمثال شهید سردار قاسمی به همراه مادر بزرگوارشان توسط چهار هنرمند اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب اظهار کرد: "زاویه دید" عنوانِ یکی دیگر از برنامه‌هایی است که به صورت یک کلیپ تولیدی از فیلم "دِرِساژ" با محوریت تحلیل حوزه‌های روانشناسی، جامعه شناسی و مطالعات زنان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و دهه مبارک فجر، ۱۸ بهمن ماه ویژه مادران و دختران از ساعت ۱۵ در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اجرا می‌شود.

لیلا لندی گفت: برنامه "به نام مادر" نیز روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه با شعارِ " با نگاه مادرت ببین" به صورت جشنی متفاوت ویژه مادران به همراه دختران آسمانی در سالن هنرسرای خورشید برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این جشن به همت مرکز تخصصی بانوان آفتاب و خانه نوجوان با همکاری مؤسسه دختران آسمانی همراه با برنامه‌های متنوع، شاد و خلاق ویژه دختران برگزار می‌شود.

کد خبر 472700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.