افتتاح بیش از ۲۲۵ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: هفته آینده در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ۹ پروژه به ارزش بیش از ۲۲۵ میلیارد ریال در این منطقه افتتاح می‌شود.

علی اصغر شاطوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان یکی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری منطقه هفت است که با زیربنای ۵۰۰ مترمربع و با هزینه ۲۲۵ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال اجرا شده است و دارای سالن اجتماعات، کافی‌شاپ، کلاس آموزشی، نگهبانی و دفتر مدیریت است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری این منطقه فاز دوم پارک و مادی چشمه خونین است که در بدنه‌سازی آن از سنگ مالون به ارتفاع چهار متر با حجم سنگ کاری بالغ بر ۸۰۰ مترمکعب استفاده شده است و پیاده‌روسازی با بتن دکوراتیو، زیرسازی و آسفالت گذرهای اطراف آن با مساحتی حدود پنج هزار مترمربع و پیاده‌روسازی فاز اول و دوم با مساحتی حدود دو هزار مترمربع با مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال انجام شده است.

وی با اشاره به پیاده‌روسازی خیابان کاوه حدفاصل میدان شهدا تا پل چمران، گفت: این پروژه با مساحتی حدود ۱۰ هزار مترمربع با لحاظ مسیر ویژه دوچرخه، مسیر ویژه نابینایان و مبلمان شهری با مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اجرا شد.

شاطوری ادامه داد: پیاده‌روسازی خیابان مدرس در دو فاز، پیاده‌روسازی خیابان فرزانگان، ساماندهی پیاده‌رو میدان شهدا تا خیابان مدرس، مانع‌گذاری و جدول‌گذاری و اجرای فاز دو از خیابان عباسی تا مهرانگیز، ساماندهی خیابان خردمند انجام شده و آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان این که بسترسازی معابر اصلی و فرعی گذرهای تفکیکی خیابان محسنی‌پور انجام شده است، تصریح کرد: این پروژه به طول دو هزار و ۵۰۰ متر و مساحتی حدود ۳۸ هزار مترمربع با صرف اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زیرسازی، خاکریزی، خاکبرداری، گذربندی انجام و کانال دفع آب‌های سطحی در آن احداث شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به احداث مسیر دوچرخه و هوشمندسازی تقاطع‌های منطقه و پروژه‌های ترافیکی، گفت: نصب دوربین‌های ثبت تخلف عبور چراغ قرمز و نصب دوربین نظارت تصویری، نصب دستگاه کنترلر هوشمند، سنسورگذاری، تعویض کنترلرهای قدیمی و ارتقای سخت‌افزاری کنترلرها، اجرای طرح‌های آرام‌سازی و کنترل سرعت در محلات، اجرای طرح‌های روان‌سازی عبور و مرور در معابر، اصلاح هندسی و رفع معضلات ترافیکی، رفع گلوگاه‌ها و روان‌سازی ترافیک، نصب مبلمان ایستگاه‌های اتوبوس و تعویض مبلمان فرسوده و قدیمی، ایمن‌سازی و نصب تابلوها و علائم و تجهیزات ترافیکی جهت کاهش تصادفات و ارتقای سطح کیفیت ترافیکی معابر، خرید سامانه سیار و مکانیزه تشخیص توقف‌های غیر مجاز و اعمال قانون به صورت مکانیزه، سرویس و نگهداری و تعمیرات چراغ‌های راهنمایی، کنترلرهای هوشمند و تجهیزات وابسته، تعمیرات و نگهداری دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های ثبت تخلف وآمار بردار و تجهیزات ITS در سطح منطقه، تعمیرات و نگهداری تابلوها و علائم ترافیکی، تابلوهای انتظامی و راهنمای مسیر و گاردریل‌های سطح منطقه با مبلغ ۶۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی مجموعه گردشگری باغ فدک با انجام اقداماتی از جمله احداث سرویس بهداشتی، احداث سکونشینی و نرده‌گذاری دریاچه باغ فدک، ساختمان اداری و ترمیم پست برق با صرف مبلغ ۹ میلیارد ریال اجرا شد.

شاطوری با اشاره به زیرسازی و آسفالت معابر فرعی منطقه، گفت: آسفالت و زیرسازی در هشت هزار مترمربع معابر فرعی منطقه مانند گذرهای نیلوفر، چشمه خونین، اداره برق، بنفشه، مهرانگیز و ابوذر با مبلغ ۸۷ میلیارد ریال اجرا شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعمیرات و نگهداری عمرانی معابر فرعی و اصلی سطح منطقه، مناسب‌سازی پیاده‌روهای خیابان فلاطوری و آل‌بویه جهت عبور معلولان، اجرای سیستم روشنایی مادی‌ها و نهرهای محله‌های برازنده و شاه‌پسند با نصب ۲۰۰ پایه روشنایی با ارتفاع سه متر، ۸۰۰ متر طول نرده‌گذاری و ایمن‌سازی پل، حفر چاه بالغ بر ۳۰۰ حلقه چاه و حدود یک هزار متر لوله‌گذاری جهت دفع آب‌های سطحی با صرف ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح منطقه هفت است.

کد خبر 472693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.