طغیانی: بودجه ۱۴۰۰ کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی دارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دو هفته فرصت دارد لایحه بودجه را اصلاح کند و به مجلس شورای اسلامی باز گرداند و در صورتی که اصلاحات دولت در کمیسیون تلفیق رد شود مجلس تصمیم می گیرد سه دوازدهم بودجه سال ۹۹ را برای سال ۱۴۰۰ ادامه دهد.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته پس از فراز و نشیب‌های فراوان سرانجام مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه ۱۴۰۰ رأی موافق نداد و به دلیل وجود برخی اشکالات کلیات بودجه را رد کرد.

وی افزود: دیدگاه رد کلیات بودجه ۱۴۰۰، قبل از ورود لایحه به کمیسیون تلفیق مجلس نیز مطرح شده بود، اما بر اساس نظر نمایندگان مجلس، یک فرصت به لایحه بودجه داده شد تا پس از بررسی و تأیید در کمیسیون تلفیق، در صحن علنی مطرح شود، اما متأسفانه روز گذشته اصلاحات انجام شده در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان رد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبحث کسری تراز عملیاتی بودجه از جمله ایراداتی است که در لایحه بودجه وجود دارد و بر همین اساس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت با ۳۲۰ هزار میلیارد تومان کسری عملیاتی روبرو است که متأسفانه این ایراد در کمیسیون تلفیق برطرف نشده بود.

طغیانی خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ هزینه‌های دولت افزایشی پیش بینی شده است و متأسفانه در کمیسیون تلفیق نیز هیچ گونه صرفه‌جویی برای مخارج دولت در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: کاهش اندک وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت و اوراق و همچنین عدم توجه به درآمدهای پایدار بودجه‌ای نیز از جمله اشکالات بودجه ۱۴۰۰ است. البته بودجه ویژگی‌های مطلوبی نیز داشت مهمترین ویژگی بودجه ۱۴۰۰ مبحث شفافیت است که سعی شده بود اهرم‌هایی برای تحریک اشتغال، در بودجه پیش بینی شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت طی دو هفته فرصت دارد لایحه بودجه را اصلاح کند و به مجلس شورای اسلامی بازگرداند و در صورتی که اصلاحات دولت در کمیسیون تلفیق رد شود مجلس تصمیم می‌گیرد سه دوازدهم بودجه سال ۹۹ را برای سال ۱۴۰۰ ادامه دهد تا در فرصت مناسب به بررسی بودجه بپردازد.

کد خبر 472679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.