بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مراغه تقدیم شورا شد

سرپرست شهرداری مراغه گفت: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری در راستای توسعه رفاه و آسایش مردم و ارتقای جایگاه فرهنگی و گردشگری شهر تقدیم شورای شهر شده است و با برنامه‌ریزی و مطالعات اساسی از منطق صحیحی برخوردار است.

به گزارش ایمنا، شهرام مروتی اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری مراغه در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان بود و بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۲۷.۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۶.۵ درصد از بودجه سال جاری شهرداری مراغه محقق شده است، افزود: با توجه به مشکلات داخلی کشور، تحریم‌ها و همچنین شرایط کرونایی، مدیریت شهری با برنامه‌ریزی علمی و اصولی تأثیرات شرایط را به حداقل رسانده است.

سرپرست شهرداری مراغه اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری در راستای توسعه رفاه و آسایش مردم و ارتقای جایگاه فرهنگی و گردشگری شهر تقدیم شورا شده و با برنامه‌ریزی و مطالعات اساسی از منطق صحیحی برخوردار است.

مروتی با بیان اینکه تمرکز بودجه ۱۴۰۰ بیشتر بر روی طرح‌های عمرانی نیمه تمام و اولویت دار است، ادامه داد: اجرای طرح‌های عمرانی یکی از اصلی‌ترین اهداف در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۰ و سهم حوزه عمرانی در آن ۷۴ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: این میزان اعتبار برای اتمام پروژه‌های عمرانی در حال اجرای شهرداری، توسعه و بهبود حمل و نقل و توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر، بهبود محیط زیست و ایمنی شهری، بهبود وضعیت کالبدی و فضاهای شهری و همچنین افزایش بهره‌وری سرمایه‌ها و بهبود مدیریتی شهرداری در نظر گرفته شده است.

سرپرست شهرداری مراغه بودجه جاری شهرداری در سال ۱۴۰۰ را ۶۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این بودجه نسبت به سال گذشته رشد ۲۲ درصدی دارد.

وی گفت: اعتبارات جاری شهرداری تنها شامل حقوق و دستمزد کارکنان نیست و بخشی مهمی از آن صرف نگهداری و نظافت شهر می‌شود.

مروتی افزود: سهم بودجه عمرانی شهرداری مراغه در سال ۱۴۰۰ را ۵۳ درصد و سهم بودجه جاری ۴۷ درصد است که در بودجه سال ۹۹ سرانه بودجه هر شهروند مراغه‌ای در حدود ۶۰۰ هزار تومان بود و در بودجه سال ۱۴۰۰ این رقم به ۷۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سرانه شهروندی مراغه همچنان با سرانه شهروندی یک شهر ایده‌آل فاصله دارد، خاطر نشان کرد: در سال‌های بعدی شهرداری مراغه جهش بودجه‌ای را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

سرپرست شهرداری مراغه با تاکید اینکه شهرداری مراغه روند افزایش بودجه در سال‌های گذشته را به صورت تدریجی دنبال کرده است، گفت: در چند سال اخیر بودجه شهرداری مراغه رشد نسبتاً مناسبی داشته و روند افزایش بودجه با توجه به تورم از رشد قابل قبولی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه نباید بار تأمین بودجه را بر دوش شهروندان بگذاریم، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود، جذب سرمایه گذاران، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی‌های مالی برای تحقق بودجه از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است.

مروتی ادامه داد: در بودجه عمرانی سال ۱۴۰۰ شهرداری مراغه، سهم بودجه پروژه‌های شاخص، سهم پروژه‌های مهم مناطق، سهم پروژه‌های منطقه‌ای و سهم سایر پروژه‌های عمرانی به صورت دقیق و شفاف مشخص شده که پس تصویب نهایی جزئیات آنها ارائه خواهد شد.

کد خبر 472644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.