فریدونی: هواداران نگران نباشند، اتفاقات خوبی خواهد افتاد

مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: شرکت ذوب‌آهن، همچنین صدر تأمین، شستا و تأمین اجتماعی سهام‌دار باشگاه هستند و حق‌شان است تصمیم بگیرند. البته نمی‌توان اسمش را دخالت گذاشت چون تعاملی دوطرفه است با این حال اگر دخالت هم بکنند حق دارند چرا که پول و سهام برای آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعدازظهر روز یکشنبه هفته جاری دوران مدیریت یک سال و نیمه جواد محمدی در ذوب‌آهن با تمام انتقادات و حواشی بالاخره به سرآمد تا مجتبی فریدونی عضو سابق هیئت مدیره این باشگاه، ریاست سبزپوشان اصفهانی را بر عهده بگیرد. او که بیشتر از ورزش، کارنامه درخشانی در بخش‌های اقتصادی کارخانه ذوب‌آهن دارد، حالا این باشگاه با ریشه اصفهانی را در یکی از بحرانی‌ترین وضعیت تحویل گرفته است. با این وجود بسیاری از طرفداران ذوب‌آهن امیدوارند حضور فریدونی بر صندلی مدیرعاملی، رنسانسی در باشگاه ذوب و نقطه پایانی بر مشکلات عمده‌ای باشد که سال‌های اخیر گریبان‌گیرشان شده است. در همین رابطه مجتبی فریدونی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به بیان اوضاع فعلی ذوب‌آهن و برنامه‌هایش برای آینده پرداخته که در ادامه می‌خوانیم:

باشگاه‌ها را در چه وضعیتی تحویل گرفته‌اید؟ ارزیابی اولیه‌تان از شرایط فعلی ذوب‌آهن چیست؟

واقعیت هنوز به آنجا نرسیده‌ایم که بخواهیم وضعیت باشگاه را ارزیابی کرده و ببینیم چگونه بوده است. در حال حاضر سعی می‌کنیم اوضاع را سر و سامان بدهیم و تیم را آماده دیدارهای آتی و مخصوصاً دربی کنیم. فقط می‌دانم تیم را پانزدهم جدول تحویل گرفتیم!

چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟ باید منتظر کدام تغییرات در باشگاه ذوب‌آهن باشیم؟

تغییرات که همه در اختیار هیئت مدیره است و مدیرعامل تنها مجری مصوبات آن است. در گام اول باید حواشی تیم را جمع کرده و آرامش را به آن باز گردانیم. همه اذعان می‌کنند که ذوب‌آهن خوب بازی می‌کند، اما نتیجه نمی‌گیرد؛ به نظرم این نتیجه نگرفتن به خاطر نبود آرامش است که در بچه‌ها وجود داشت. اولویت اولمان این است که مقداری فضای تیم را آرام کرده و سپس سر وقت نقاط ضعف تیم را شناسایی و رفع کنیم و برای بازی‌های بعدی برویم. الان نیز برای بازی‌های باقی مانده در نیم فصل و البته سه دیدار از دور برگشت لیگ باید بلافاصله برنامه‌ریزی شود اما پس از آن، حدود دو ماهی فرصت داریم تا برنامه‌ریزی بلند مدت بکنیم. فعلاً برنامه‌ریزی‌مان رسیدگی به امورات جاری باشگاه است.

شما تجربه فراوانی در عرصه اقتصادی دارید و رشته تحصیلی‌تان نیز با آن مرتبط است، آیا به دنبال اصلاح شرایط مالی باشگاه و درآمدزایی نیز هستید؟

در بلند مدت تصمیم اصلاح ساختار سازمانی و هم مالی باشگاه است که بتوانیم صورت‌های مالی را اصلاح کرده و برای بحث‌های اقتصادی و درآمدزایی آماده بشویم. اولین کارمان افزایش سرمایه است تا شرکت از ماده ۱۴۱ قانون اساسی خارج شود از طرفی الزام فیفا است که به سمت سودده بودن حرکت کنیم و از سوی دیگر، ساختار مالی باشگاه درست شود تا بتوانیم به سمت انجام کارهای اقتصادی و درآمدزا برویم چرا که تا از ماده ۱۴۱ خارج نشده و صورت‌های مالی‌مان وضعیت خوبی نداشته باشیم کاری نمی‌توان انجام داد.

بسیاری از باشگاه‌ها مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان و سایرین با راه‌اندازی اپلیکیشن‌هایی دنبال درآمدزایی از چنین روش‌هایی رفته‌اند، آیا این گونه درآمدزایی‌های نوین را برای ذوب‌آهن مد نظر دارید؟

هنوز در این مسائل ورود نکرده‌ایم. می‌گویند "خانه از پای بست ویران است / ‏‬ خواجه در بند نقش ایوان است"؛ فعلاً کاری به نقش ایوان نداریم و اول باید موارد اساسی باشگاه را درست کنیم. البته چنین موضوعاتی خوب است اما اولویت ندارد.

برای نیم فصل دوم رحمان رضایی لیستی را در اختیارتان قرار داده است؟ اصلاً با او ادامه خواهید داد؟

بله، با رحمان رضایی جلسه‌ای داشتیم و قرار شد وی لیست بازیکنان مورد نیازشان را تحویل بدهد.

چند وقت اخیر صحبت‌هایی درباره دخالت شرکت‌های سهام‌دار یا به عبارتی شرکای ذوب‌آهن در امور باشگاه به گوش می‌رسید نظرتان در این باره چیست؟

اینکه دخالت می‌کنند، حقشان است. بالاخره شرکت ذوب‌آهن، همچنین صدر تأمین، شستا و تأمین اجتماعی سهام‌دار باشگاه هستند و حقشان است تصمیم بگیرند. البته نمی‌توان اسمش را دخالت گذاشت چون تعاملی دوطرفه است با این حال اگر دخالت هم کنند حق دارند چرا که پول و سهام برای آن‌ها است بالاخره هر سازمانی هیئت مدیره دارد و بالاسر آن مجمع است.

اما یکی از نمایندگان مجلس مدعی شده بود وزارتخانه‌های مرتبط مانند صمت و کار نیز دخالت‌هایی دارند...

دخالت وزارتخانه در مسائل جزئی مثل اینکه چه فردی را در کدام سمت قرار دهیم که بعید است چرا که آن‌ها اصلاً وقتش را نداشته و نه چنین کاری می‌کنند. دخالت کلی و تعیین خط مشی کلی نیز که حقشان است.

آیا همزمان با مدیرعاملی، در هیئت مدیره نیز عضویت خواهید داشت؟

بله، به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره و هم مدیرعامل باشگاه ذوب آهن انتخاب شدم.

هواداران ذوب‌آهن در ماه‌های اخیر بسیار نگران تیم‌شان بوده‌اند اگر مایلید صحبتی با آن‌ها داشته باشید

البته حالا اوضاع کمی بهتر شده و هواداران مدتی است از نگرانی درآمده‌اند اما تلاش می‌کنیم شرایط بهتر شده و بتوانیم پیش برویم. ان‌شاءالله نگران نباشند اتفاقات خوب خواهد افتاد.

کد خبر 472634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.