مجوز ساخت ۱۰ هتل ایمن برای اقامت گردشگران در اصفهان صادر شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: مجوز و تاییدیه ساخت ۱۰ هتل ایمن در این استان صادر شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، سید حسن قاضی عسگر امروز سه شنبه در مراسم افتتاح مجتمع گردشگری کوهستان در مبارکه افزود: هتل‌ها و مجموعه‌های گردشگری با شیوع ویروس کرونا با آسیب جدی مواجه شدند که این خسارت‌ها ماهانه به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی ابراز امیدواری کرد که با بهبود وضعیت و تدوین شیوه نامه‌های سفرهای ایمن و هتل‌های ایمن، به طور مجدد سفرها و گردشگری در استان و کشور رونق پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اظهار کرد: این استان دارای بیشترین مجموعه گردشگری و بویژه بوم‌گردی در کشور است و تا کنون سرمایه گذاری برای راه اندازی حدود ۳۰۰ واحد بوم گردی در اصفهان انجام شده و این جریان همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مثلث طلایی گردشگری بین اصفهان، فارس و یزد تشکیل شده و به دنبال این هستیم که با تکمیل شیوه نامه‌ها، کار را شروع کنیم.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: در صورتیکه وضعیت به همین ترتیب پیش برود می‌توانیم گردشگری را پیش از عید شروع کنیم و وضعیت نه چندان خوب حوزه گردشگری استان را اصلاح کنیم و به حالت اول برگردانیم.

وی با بیان اینکه کار ساخت تعداد زیادی از طرح‌های گردشگری در استان به درازا کشیده شده است اضافه کرد: به دلیل پایین بودن شاخص‌های کسب و کار در اصفهان حدود ۴۰ مورد از اینگونه طرح‌ها در این استان وجود دارد که زمان تکمیل آنها در دوره مسوولیت کوتاه ما قرار گرفته و با همت مدیران شایسته و لایق استان یکی پس از دیگری در حال افتتاح و بهره برداری هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به جایگاه شهرستان مبارکه در زمینه گردشگری افزود: این شهرستان از مجموعه هتل‌ها، اماکن بوم گردی و صنایع خیلی خوبی برخوردار است و سرمایه گذار باید هر چه سریع‌تر ساخت هتل این مجموعه را آغاز کند.

رییس اداره امور شعب بانک ملی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: این استان در زمینه تخصیص تسهیلات بانکی به طرح‌ها و بنگاه‌های اقتصادی پس از استان تهران، در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

محمد نورآزادی بدون اشاره به تعداد و مقدار تسهیلات ارائه شده، افزود: اولویت بانک ملی در سال جاری و سال آینده ارائه تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام است.

وی ادامه داد: کنسرسیوم بانکی امروز در هیات خبرگان بانکی کشور مطرح شده و امیدواریم بتوانیم منابع مالی را برای طرح‌های استان تامین کنیم.

نورآزادی با بیان اینکه حدود ۶ طرح ایجادی در استان مصوب شده است ابراز امیدواری کرد که با طرح کنسرسیوم بتوانیم مشکلات استان را برطرف کنیم.

مرحله اول مجموعه گردشگری کوهستان مبارکه با ۵۰ نفر اشتغال مستقیم همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح شد.

این مجموعه گردشگری با ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، در زمینی به مساحت چهار هزار متر زیربنا و در ساختمانی با سه طبقه ساخته شده و از امکاناتی نظیر رستوران، سالن پذیرایی و تالارها، پارکینگ برخوردار است.

شهرستان مبارکه با ۳۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و مذهبی شناسایی شده و ثبت ۳۳ اثر از مجموع آن در فهرست آثار ملی در جنوب غربی استان اصفهان قرار دارد.

کد خبر 472623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.