شهادت ۶ نیروی الحشد الشعبی عراق

منابع خبری عراق امروز (سه شنبه) از شهادت شش نفر از نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» در حمله بقایای عناصر گروه تروریستی «داعش» در استان «دیاله» خبر دادند.

به گزارش ایمنا، یک منبع امنیتی به شبکه تلویزیونی «دجله» گفت که پنج نفر از نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق در جریان کمین بقایای گروه تروریستی داعش در روستای «عین السمک» در استان دیاله به شهادت رسیدند.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» نیز به امروز به نقل از یک منبع امنیتی عراقی که به نام وی اشاره نکرده، از شهادت پنج نیروی الحشد الشعبی عراق خبر داد، اما محل شهادت آنها را در منطقه «نفت خانه» در استان دیاله و در جریان تعقیب بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در این منطقه عنوان کرد.

در همین حال، شبکه تلویزیونی «العهد» عراق در خبری فوری شمار شهدای نیروهای سازمان الحشد الشعبی را شش نفر اعلام کرد.

ستاد اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی عراق پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای تیپ یکم این سازمان امروز مورد حمله شدید عناصر داعش در منطقه «نفت خانه» در شرق استان دیاله قرار گرفته اند و درگیری همچنان ادامه دارد.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله تروریستی نرسیده است.

پنجشنبه دو هفته پیش بود که شهر بغداد پس از آرامشی طولانی شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان «الطیران» در مرکز شهر پایتخت عراق با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به جان باختن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

متعاقب آن نیز ناحیه «العیث» در منطقه «حمرین» در استان «صلاح الدین» عراق شاهد حمله تروریست‌ها به نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق بود که باعث شهادت ۱۱ نیروی این سازمان از جمله «حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر از این نیروها شد.

درپی آن نیز تحرکات تروریست‌ها در برخی استان‌ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار و بابل بیشتر شد و نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست‌ها از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاههای آنها را منهدم کردند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در بغداد برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 472572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.