بودجه پایتخت لیتوانی صرف توسعه حمل و نقل رایگان می‌شود

دولت لیتوانی از افزایش بودجه ۵۲ میلیون یورویی پایتخت برای سال جدید خبر داده و اعلام کرده است که این هزینه باید با هدف افزایش زیست‌پذیری ویلنیوس استفاده شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار ویلنیوس هفته گذشته بودجه مضاعف شهری را دریافت و اعلام کرد این مبلغ برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های آموزش، سلامت، محیط زیست و پویایی شهری استفاده می‌شود. کل هزینه اختصاص داده شده به شهر در سال جدید مبلغ ۸۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو خواهد بود که ۴۶۷ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو از آن را شهرداری تأمین می‌کند و باقی آن را دولت و اتحادیه اروپا به طور مشترک فراهم خواهند کرد.

قرار است سرمایه‌گذاری در آموزش اولویت اصلی مقامات شهری باشد و اقدامات لازم برای رشد در این زمینه انجام شود. از این پس، تمام دانش‌آموزان و دانشجویان پایتخت می‌توانند بلیط‌هایی برای استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی تا پایان سال دریافت کنند. جالب است بدانید که نه تنها دانش‌آموزان و دانشجویان مراکز دولتی از بلیط‌های رایگان بهره‌مند می‌شوند، افرادی نیز که در آموزشگاه‌های غیردولتی مشغول یادگیری هستند از این امکانات استفاده خواهند کرد.

از سوی دیگر، شهردار ویلنیوس قصد دارد اقدامات جدید و کارآمدی برای بهبود وضع محیط زیست و پویایی شهر در پیش گیرد. در این راستا مبلغ ۱۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو برای حفظ و گسترش فضاهای سبز در نظر گرفته شده است علاوه بر این وضعیت سایر مکان‌های عمومی نظیر پارک‌ها، میدان‌ها و خیابان‌ها نیز به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت و کاستی‌های آن‌ها تا جای ممکن رفع خواهد شد.

تمرکز بر ارتقای سطح سلامت و رفاه شهروندان از دیگر اقداماتی است که مقامات پایتخت لیتوانی در نظر دارند با بودجه جدید به مرحله اجرا برسانند. بر همین اساس امکانات بیشتری در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت تا مردم با اطمینان خاطر بیشتر به روند درمان خود بپردازند. علاوه بر این در نزدیکی مدارس زمین‌های ورزشی جدیدی ایجاد خواهد شد تا والدین همراه فرزندانشان به فعالیت جسمی در این مکان‌ها مشغول شوند.

کد خبر 472532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.