تاکید بر دفاع از شان و حیثیت کارکنان شهرداری تهران

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بر حفظ حریم کارکنان شهرداری و تعدی نشدن به حقوق آن‌ها در حین انجام وظیفه تاکید کرد و به شهردار تذکر داد از ظرفیت اداره کل حقوقی، برای حمایت و دفاع از شأن کارکنان شهرداری استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین حبیب زاده در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در تذکری خطاب به شهرداری تهران گفت: نیروی انسانی به عنوان با ارزش ترین منابع سازمانی به شمار می‌رود که تحقق اهداف سازمان و توسعه آن در گرو بهره‌مندی از نیروی انسانی قانونمند، کارا و توانمند است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های ارائه دهنده خدمات به شهروندان در صورتی می‌تواند به طور کامل از کارایی، بهره‌وری، اثربخشی و وفاداری کارکنان در جهت نیل به اهداف و کسب رضایت شهروندان بهره‌مند شود که موجبات رضایتمندی کارکنان و فضای کاری سالم برای آنان را فراهم نماید.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ضمن آنکه پرسنل شهرداری باید در چهارچوب قانون و مقررات و با حفظ خویشتنداری و توجه به اصل احترام متقابل، نسبت به تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مسائل ایشان اقدام کنند در برخی مواقع شاهد هستیم که کارکنان شریف و زحمتکش شهرداری تهران در حین انجام وظیفه و زمانی که در برابر درخواست‌های خارج از چارچوب و مقررات افراد زیاده‌خواه ایستادگی می‌کنند مورد اهانت قرار می‌گیرند و آنطور که شایسته و بایسته است از آنان در برابر فرد هتاک حمایت نمی‌شود.

حبیب زاده افزود: با عنایت به اینکه قانونگذار در ماده ۶۰۹ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی بر حفظ حریم کارکنان و عدم تعدی به آن‌ها تاکید کرده و توهین به آنها در حین انجام وظیفه را جرم انگاری کرده است. شایسته است شهردار تهران با استفاده از ظرفیت اداره کل حقوقی، از شأن و حیثیت کارکنان قانونمند و شریف شهرداری تهران حمایت و دفاع کند.

وی ادامه داد: بی شک احترام و ارزش نهادن به نیروی انسانی، جلب رضایت کارکنان و فراهم کردن محیط کاری سالم اخلاقی و رفتاری منجر به افزایش وفاداری کارکنان به سازمان و ارتقای بهره وری آن‌ها خواهد شد.

لذا موضوع به عنوان تذکر به شهردار جهت بررسی و اعلام نظر به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می‌شود.

کد خبر 472526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.