انتقاد ۳ عضو شورا از بی پاسخ ماندن تذکراتشان

سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به بی توجهی شهرداری تهران به تذکرات چند ماه اخیرش تذکر داد و گفت: اگر پاسخ روشنی به موارد مطرح شده داده نشود از شهردار محترم تهران طرح سوال خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به تذکرهای ماه‌های گذشته خود اظهار کرد: در تاریخ ۲۱ دی ماه تذکری به شهرداری تهران در مورد رعایت نشدن اصول حقوقی در یکی از تفاهمنامه‌های منعقد شده در سازمان سرمایه‌گذاری، ارائه کردم که در این تذکر اشاره شده بود که سرمایه گذاری تا مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو پیش بینی شده است. سپس مقرر شده بود شرکت طرف تفاهم‌نامه، پنج هزار میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه، به عنوان حسن نیت پرداخت کند که تاکنون هیچ پاسخی به این تذکر، دریافت نشده است.

اعطا با اشاره به تذکر دیگری در تاریخ ۱۴ دی ماه گفت: در این تاریخ نیز در تذکری با موضوع استخدام دستیاران مدیران شهرداری در صحن شورای شهر، پرسش‌هایی مطرح و خواستار توضیح شده بودم که تاکنون پاسخ و توضیحی به این تذکر از سوی شهرداری دریافت نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ۳۷ روز پیش یعنی در تاریخ ۷ دی ماه در رابطه با موضوع روز بازارهای شهر تهران به شهرداری تهران تذکر دادم اما در این خصوص نیز هیچ پاسخ شفاهی، کتبی یا توضیحی دریافت نشد.

وی ادامه داد: در تذکر دیگری در تاریخ ۱۴ دی ماه در خصوص وضعیت خانه نیما یوشیج سوال پرسیدم و توضیح خواستم که متأسفانه پاسخی داده نشد.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما موضوعات را دنبال می‌کنیم و اگر به عنوان عضو شورای شهر از طریق متعارف پاسخ نگیریم در صحن شورای شهر تذکر می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر در صحن هم تذکر بدهیم و پاسخ نگیریم از سایر ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: اگر در رابطه با موارد مطرح شده پاسخ روشنی نگیرم از ظرفیت قانونی استفاده خواهم کرد.

وی ادامه داد: کسانی که از شهرداری به صحن شورا می‌آیند و در جلسات حضور دارند، حضورشان چه کارکردی دارد؟ صرفاً به هدف تنوع و دورهمی است؟

اعطا تاکید کرد: اگر پاسخ روشنی به موارد مطرح شده داده نشود از دکتر حناچی شهردار محترم تهران طرح سوال خواهم کرد.

محسن هاشمی در ادامه تذکر علی اعطا مبنی بر بی توجهی شهرداری به تذکرات شورا، گفت: بنده به این موضوع حق می‌دهم و مدتی است که شهرداری به تذکرات اعضای شورای شهر پاسخی نمی‌دهد. ما هم از طریق دبیرخانه پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: شهرداری در گذشته پاسخ کوتاه می‌داد هرچند که مورد قبول نبود اما حال هیچ پاسخی نمی‌دهد. از شهرداری می‌خواهم که در ماه‌های باقی مانده جدی تر به تذکرات پاسخ داده شود.

حسن خلیل آبادی نیز با تاکید بر تذکر این دو عضو گفت: تذکر من نیز در خصوص تأخیر در سازمان گردشگری همچنان بی پاسخ مانده است.

کد خبر 472525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.