امدادرسانی به بیش از ۱۷ هزار بیمار کرونایی در استان اصفهان

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان به ۱۷ هزار و ۵۲۰ بیمار کرونایی در ۱۱ ماه گذشته امدادرسانی کرده‌اند.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار امدادرسانی به بیماران کرونایی، اظهار کرد: از اسفند سال گذشته تا پایان دی ماه امسال با شیوع ویروس کووید ۱۹ پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۱۷ هزار و ۵۲۰ بیمار مشکوک به ابتلای کرونا امدادرسانی کردند.

وی افزود: از مجموع امدادرسانی‌ها، ۱۶ هزار و ۲۴۵ نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی در محل، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شده و یک هزار و ۲۷۵ نفر نیز از مراکز درمانی به سایر مراکز اعزام شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این مدت از کل عملیات‌های مرتبط با کرونا ۶۰ درصد مربوط به مردان و ۴۰ درصد زنان بوده است و در ۱۱ ماه گذشته حدود ۸ درصد از امدادخواهان کرونایی افراد زیر ۳۰ سال، ۳۵ درصد ۳۰ تا ۶۰ سال، ۵۵ درصد ۶۰ تا ۹۰ سال و ۳ درصد بیماران بالای ۹۰ سال بودند.

بیشترین امدارسانی به بیماران کرونا در آبان ماه

وی با اشاره به افزایش تماس‌ها تلفنی با اورژانس، گفت: از اسفند سال ۹۸ تا پایان دی ماه امسال تعداد تماس‌ها با شماره ۱۱۵ استان اصفهان ۸۲۴ هزار و ۸۱۲ مورد بود در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۷۰۷ هزار و ۵۸۷ تماس بوده است که این اعداد بیانگر افزایش ۱۷ درصدی تماس با اتاق‌های فرمان ۱۱۵ اصفهان است.

راستین افزود: در این مدت بیشترین موارد امدادرسانی به بیماران مشکوک به کرونا مربوط به آبان ماه امسال با میانگین روزانه ۷۲ بیمار بوده است و پس از آن با ۶۰ مورد در مهر ماه امسال بوده است.

کد خبر 472490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.