زمینه تعالی و پیشرفت کودکان در شهر فراهم شود

استاندار اصفهان گفت: مسئولیت و رسالت اصفهان در برابر کودکان از امروز سنگین‌تر می‌شود و باید برنامه‌ریزی خاصی در دستور کار قرار گیرد و با استفاده از سایر دستاوردها در شهر موجبات ترقی، تعالی و پیشرفت بیشتر آینده کودکان را رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز -سه شنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۹- در آئین اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: اگر در دهه فجر موضوع شهر دوستدار کودک مطرح می‌شود حاصل تفکر توسعه طلبی در تمام ابعاد نظام است.

وی افزود: دنیا و جامعه ما در حال صنعتی شدن است که این مهم سنت‌های خاص را از بین برده و روش‌های زندگی خاصی برای ما ایجاد می‌کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: ضرورت نگاه علمی مترقی درباره اصل توسعه مطرح است و باید تمهیدات جدیدی را برای زندگی با کرونا در نظر بگیریم تا نه تنها دچار عقب ماندگی نباشیم بلکه از مسائل کرونا استفاده کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و البته جمهوری اسلامی ایران در این باره بیکار نبوده است.

وی تأکید کرد: مقایسه دستاوردهای دولت تدبیر و امید با فعالیت دولت‌های دیگر در سایر کشورها نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام ابعاد کرونا نه تنها از سایر عقب نمانده بلکه خود پیشگام در تمام مسائل کرونا بوده است.

رضایی تصریح کرد: اگر در برخی کشورهای غربی خودروها و کامیون‌های حامل ماسک را از همدیگر می‌گرفتند در همان روزها ایران اسلامی موضوع ماسک را حل کرده بود و استان اصفهان نیز پیشرو از سایر استان‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه مبانی توسعه و استفاده از تمهیدات لازم برای زندگی در کرونا در تمام ابعاد به ویژه برای کودکان مدنظر بوده است، افزود: کودکان باید کودکی و بازی کنند تا از نظر روحی و روانی رشد و پیشرفت بیشتری داشته باشند، بنابراین باید برای رفع برخی مسائل فرهنگی خاص تلاش کرد؛ اگر کودکان رشد و پیشرفت بیشتری داشته باشند، توسعه اقتصادی، اجتماعی و روانی بیشتری رقم خواهد خورد.

وی افزود: استفاده از کارشناسان، روانشناسان کودک، کارشناسان علوم اجتماعی و به‌کارگیری از فهم و درک آنها مسائل را بهتر مطرح می‌کند و به هدف نهایی نظام یعنی استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت رو به جلو در تمام ابعاد می‌رساند.

رضایی گفت: مسئولیت و رسالت اصفهان در برابر کودکان از امروز سنگین‌تر می‌شود و باید برنامه‌ریزی خاصی در دستور کار قرار گیرد و با استفاده از سایر دستاوردها در شهر موجبات ترقی، تعالی و پیشرفت بیشتر آینده کودکان را رقم بزنیم.

وی در پایان به شهردار اصفهان و معاونان ایشان و اعضا شورای اسلامی شهر پیشنهاد کرد: میز جدیدی به عنوان مسئولیت جدید برای کودکان جهت شادی، امیدبخشی و رفاه بیشتر در بین کودکان فراهم کنند.

کد خبر 472483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.