مشارکت ۱۶۹۳ شهروند اصفهانی در رویدادهای ایده‌پردازی

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان گفت: از سال ۹۷ تاکنون دو هزار و ۱۱۲ پیشنهاد در سامانه نظام پیشنهادها ثبت شده و یک هزار و ۶۹۳ شهروند در رویدادهای ایده‌پردازی با موضوعات مرتبط با چالش‌های مدیریت شهری مشارکت داشته‌اند.

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نظام پیشنهادها مجموعه‌ای پویا در بدنه مدیریت شهری است که مأموریت آن انتظام فرآیند ایده‌پردازی با هموار کردن مسیر دریافت، تحلیل و برونداد ایده در شهرداری اصفهان است.

وی افزود: این نظام، طبقه خلاق، نخبگان، نهادها و شرکت‌ها، کارگزاران شهری، شهروندان و گردشگران را مخاطب خود دانسته و شهر و شهروند را بهره‌بردار آن می‌داند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: دبیرخانه نظام پیشنهادها در اداره خلاقیت و نوآوری تعریف شده و هدف از این ساختار تشکیلاتی، نگاه به نظام پیشنهادها از زاویه تحقق شهر خلاق است؛ بدین ترتیب شهروندان نه تنها به مشارکت در اداره شهر دعوت می‌شوند بلکه خود پیشران توسعه شهر از طریق خلاقیت و نوآوری و در نهایت توسعه پایدار شهر محسوب می‌شوند.

مهدویان ادامه داد: حوزه سرمایه انسانی خلاق و به عبارتی عمده‌ترین جنبه و موتور محرکه شهرهای خلاق است که شهر اصفهان در زمره شهرهای ایران بوده و ظرفیت خلاق بالایی در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد بستر مناسب جهت جذب و حفظ طبقه خلاق از مهمترین اهداف اداره خلاقیت و نوآوری به عنوان دبیرخانه نظام پیشنهادها است، افزود: این اداره در حوزه عملکردی کارگزاران شهری نیز، ساماندهی تشکیلاتی جهت بررسی ایده‌ها و طرح‌ها را هدف قرار داده به طوری که هم اکنون ۵۰ کمیته بررسی ایده‌ها و طرح‌ها در قالب ۲۵۰ نفر از مدیران، شهرداران و کارشناسان زبده شهرداری اصفهان، پیشنهادها و ایده‌های شهروندان و پرسنل را بررسی کرده و از آن مهم‌تر به لبه اجرا نزدیک می‌کنند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تاکید کرد: پیوند بین دریافت پیشنهاد، بررسی و اجرای آن همراه با اعمال سیاست‌های تشویقی رویه موفقی است که نظام پیشنهادها را از حالت نظری و نمایشی به حالت عملی و مؤثر نزدیک می‌کند.

مهدویان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به آسیب‌هایی که در سال‌های اخیر از پیاده‌سازی نظام پیشنهادها در شهرداری شناسایی شد، مفهوم بهبود به آئین‌نامه نظام پیشنهادها افزوده شد، همین چرخش مفهومی به سمت بهبودها گام مؤثری در جهت تحقق نظام بهبودهای مستمر در کلان سیستم شهرداری اصفهان است که آثار آن در جلسات ارزیابی تعالی شهرداری اصفهان مورد تقدیر قرار گرفت.

وی گفت: از نگاه آماری از سال ۹۷ تاکنون دو هزار و ۱۱۲ پیشنهاد در سامانه نظام پیشنهادها ثبت شده و یک هزار و ۶۹۳ شهروند در رویدادهای ایده‌پردازی با موضوعات مرتبط با چالش‌های مدیریت شهری مشارکت داشته‌اند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هم اکنون مقدمات ایجاد سامانه الکترونیکی ثبت پیشنهادها فراهم شده است که در آینده نزدیک رونمایی می‌شود؛ البته شهروندان می‌توانند از طریق صفحه اینستاگرام، تماس تلفنی و مراجعه حضوری ایده‌ها و پیشنهادهای خود را با دبیرخانه نظام پیشنهادها به اشتراک بگذارند.

کد خبر 472327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.