چرا اسلواکی خواهان ثبت نام مردم در سرشماری است؟

برنامه‌ریزان براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، از مردم خواسته‌اند در سرشماری‌های ملی شرکت کنند زیرا در صورت مشارکت همگانی، سالانه ۱۰ میلیون یورو بیش از سال‌های قبل به بودجه شهر افزوده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته مقامات ارشد براتیسلاوا اعلام کردند که از اواسط ماه فوریه تا پایان مارس امسال، درست پس از ۱۰ سال، سرشماری ملی به صورت آنلاین انجام می‌شود و از تمام ساکنان شهر خواستند در این فرآیند ثبت نام کنند. در حال حاضر دست کم ۵۰۰ هزار نفر در براتیسلاوا سکونت دارند که البته لیست تمام آن‌ها در سرشماری ثبت نشده است. در واقع در سال ۲۰۱۱ تعداد ۶۵ هزار نفر کم‌تر از جمعیت ساکن در پایتخت در لیست سرشماری ملی ثبت شده بود که این امر کاهش چشمگیر بودجه شهری را در پی داشت. این در حالی است که برنامه‌ریزان شهر تخمین زده‌اند که در صورت ثبت نام تمام افراد، سالانه مبلغ ۱۰ میلیون یورو به بودجه شهر افزوده می‌شود.

شهردار براتیسلاوا در مصاحبه با گزارشگران اعلام کرده است که اگر مردم همگی در فرآیند سرشماری شهری شرکت کنند، آنگاه بودجه مضاعف، نسبت به سال‌های گذشته را صرف توسعه‌های شهری، بهبود خدمات و افزایش زیست‌پذیری خواهد کرد. در واقع مردم با ثبت نام اینترنتی خود در سرشماری ملی، نه تنها مزایای بسیاری برای شهر به ارمغان خواهند آورد، برای تامین رفاه خود نیز به امکانات بیشتری دست خواهند یافت.

جالب است بدانید که نه تنها ساکنان دائمی شهر می‌توانند در سایت اینترنتی سرشماری ملی ثبت نام کنند، افرادی هم که به طور موقت در پایتخت اسلواکی سکونت گزیده‌اند می‌توانند نام خود را به عنوان شهروند براتیسلاوا ثبت کنند. این کار می‌تواند بخشی از زیان‌های مالی ناشی از کمبود آمار جمعیت طی ۱۰ سال گذشته را که حدود ۱۰۰ میلیون یورو تخمین زده شده است جبران کند.

مقامات رسمی براتیسلاوا از ایجاد حمل و نقل پایدار، سبزسازی شهر، افزایش فضاهای بازی برای کودکان، مکان‌های عمومی و پارک‌ها به وسیله بودجه جدید خبر داده‌اند.

کد خبر 472322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.