تدارک ۱۱۵۰ المان گل، ویژه نوروز ۱۴۰۰ مشهد

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد از تدارک هزار و ۱۵۰ المان گل، ویژه نوروز ۱۴۰۰ در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، احمدرضا سلامی، اظهار کرد: علی‌رغم شرایط کرونایی و محدودیت‌های ناشی از آن، با توجه به مشورت و جلسات مشترکی که با اساتید روانشناسی و دانشگاه فردوسی داشتیم، بر این موضوع تاکید شد که با توجه به فضایی که بیش از یکسال کشور را درگیر خود کرده، این نیاز احساس می‌شود که شهر از طراوت و شادابی لازم برخورد شود.

وی افزود: در سال جاری این طراوت و شادابی در سطح گل آرایی و زیباسازی محیطی اتفاق نیفتاد، اما فرآیند نگهداری شهر باید به گونه‌ای باشد که مردم در تردد روزانه خود با یک فضای بانشاطی همراه باشند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تصریح کرد: با تغییر برخی سیاست‌ها در ساخت المان‌ها و طراحی‌های شهری، نوروز ۱۴۰۰ را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که المان‌های ساخته شده با گل از فرآیند تعاملی و تجمعی دور شود و المان‌هایی را با هدف ایجاد دید و منظر مناسب به صورت غیر جشنواره‌ای در کل نقاط شهر مشهد و مناطق ۱۳ گانه در سطح شهر پیاده سازی کنیم.

وی با بیان اینکه حدود هزار و ۱۵۰ المان گل، برای نوروز ۱۴۰۰ تدارک دیده شده است، تصریح کرد: بخش‌هایی از این گل آرایی مرتبط با المان‌هایی است که در سال گذشته با همکاری شهرداری مشهد، سازمان پارک‌ها و هنرمندان مشهدی ساخته شد، اما با توجه به مقارن بودن آن با شروع پیک کرونا، بخش‌هایی از آن در محیط شهری اجرا نشد و به انبار منتقل شدند.

سلامی با اشاره به انتشار فراخوان جدید برای دریافت المان‌های جدید، تاکید کرد: هنرمندان زیادی نیز در این رابطه شرکت کرده و المان‌های جدیدی در هیئت داوران انتخاب شد؛ همچنین پروسه عقد قرارداد و تأمین زیرساخت در جریان است که ظرف مدت پیش رو تا زمان نصب المان‌ها، ساخت و تهیه خواهند شد و در موقعیت‌هایی که از قبل تعریف شده در سطح شهر اکران خواهند شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در خصوص تأمین گل و گیاه برای سال جاری، ادامه داد: با توجه تأکیدات مکرر شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه حمایت از تولیدکنندگان بومی، امسال سعی شد از نهایت ظرفیت این افراد استفاده کنیم.

وی افزود: هر ساله ۵۰ درصد تأمین گونه‌های گیاهی مشهد را از استان خود و ۵۰ درصد باقی مانده را از استان دیگر تأمین می‌کردیم، اما طبق قراردادها و پیش بینی‌هایی که از سال قبل انجام شده بود، قراردادهایی را با تولیدکنندگان استان از ابتدای سال منعقد کردیم و بر این مبنا حدود ۹۵ درصد تأمین گل و گیاه عیدانه امسال از تولید کنندگان استانی تأمین خواهیم می‌شود.

سلامی در خصوص برنامه‌های سازمان پارک‌ها به مناسبت هفته درختکاری، تصریح کرد: هرساله شهرداری مشهد در این ایام به لحاظ اجتماعی و تقویت مشارکت شهروندی فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد و در سال جاری نیز حدود ۱۲۰ هزار نهال که ۸۰ هزار تا آن نهال میوه و حدود ۴۰ هزار اصله درخت غیر مثمر است را تدارک دیده‌ایم. تمامی نهال‌ها دارای شناسنامه است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند برای دریافت این نهال‌ها از قبل در سایت شهرداری ثبت نام کنند و در هفته درختکاری توسط همکاران ما در مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد به آدرس‌های ثبت نام شده حمل خواهد شد تا تقدیم شهروندان قرار گیرد.

سلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم مانند سال گذشته استقبال و به صورت مجازی ثبت نام کنند و تحویل نهال را همکاران ما درب منزل انجام خواهند داد.

کد خبر 472282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.