بازسازی و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری در منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۲۵ مرکز فرهنگی و هنری در منطقه آزاد اروند بازسازی و تجهیز شدند.

به گزارش ایمنا، قدرت الله طمیمیان در این باره اظهار کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای مرمت، تجهیز و نوسازی مساجد دو شهرستان آبادان و خرمشهر هزینه شده است.

وی یکی از دستاوردهای فرهنگی در این منطقه را احداث ساختمان مجتمع فرهنگی منطقه آزاد اروند دانست و افزود: این ساختمان برای استفاده عموم مردم منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شد که پیگیر انعقاد قرارداد با سازمان تبلیغات اسلامی کشور برای بهره‌برداری از این مجتمع هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ویژه برنامه‌های دهه فجر انقلاب در منطقه آزاد اروند گفت: برگزاری مسابقات قرآن و ترتیل به صورت مجازی، اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در آبادان و خرمشهر، برگزاری جشنواره شعر عربی و فارسی و مسابقه خاطره نویسی انقلاب از برنامه‌های دهه فجر در منطقه آزاد اروند است.

وی افزود: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی مسابقه نقاشی با مشارکت شهرداری خرمشهر و بخش خصوصی همچنین مسابقه مجازی گام دوم انقلاب و نمایشگاه عکس روزهای انقلاب برگزار می‌شود.

طمیمیان گفت: در حوزه گردشگری برگزاری جشنواره صنایع دستی در محوطه باز سینما نفت از ۱۵ تا ۲۲ بهمن و نمایشگاه صنایع دستی نیز از ۲۷ بهمن تا یکم اسفند برپا می‌شود در حوزه ورزش نیز در ایام دهه فجر برگزاری بیش از ۶۰ رویداد ورزشی همچنین میزبانی مسابقات شطرنج کشوری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه آموزش نیروی انسانی در رونق گردشگری بسیار مؤثر است، گفت: در این راستا برنامه جامع آموزش گردشگری منطقه آزاد اروند تدوین شده است و تاکنون در حوزه صنایع دستی، فروش و بازاریابی ۵۵ دوره برگزار شد و حدود ۲۰۰ نفر به مدت ۵۰۰ ساعت در این دوره‌ها شرکت کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در حوزه آموزش نیز طرح مرمت و تجهیز مدارس استثنایی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شد و پیگیر انعقاد موافقتنامه برای تجهیز، توسعه و زیباسازی مدارس استثنایی آبادان و خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هستیم.

وی ادامه داد: همچنین با انعقاد تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل نوسازی مدارس ۱۰ باب مدرسه نیمه‌کاره در این منطقه با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال با مشارکت اداره کل تعمیر و نوسازی مدارس تکمیل می‌شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند یکی از اولویت‌های این سازمان را ایجاد زیرساخت در حوزه بهداشت و درمان و ارتقای سطح سلامت منطقه و ارتقای شاخص‌های دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت مستقیم سازمان با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد کرد و افزود: وزارت بهداشت نیز به همین میزان هزینه خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 472272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.