حواشی اکران بنرهای دهه فجر با پرچم فرانسه در مشهد

عضو شورای شهر مشهد در جلسه علنی شورا، از اکران اشتباه پرچم فرانسه به جای پرچم ایران در بنرهای تبلیغاتی مشهد انتقاد کرد و رئیس شورای شهر به این انتقاد پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صاحبی در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز (دوشنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود ضمن انتقاد از اشتباه در اکران شهری پرچم ایران در مشهد گفت: دیروز ۱۲ بهمن در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونمایی از پرچم فرانسه به جای پرچم ایران در سطح شهر بودیم، این اتفاقات با وجود بودجه و نیروی انسانی زیاد در روابط عمومی شهرداری مشهد روی داده است که نشان دهنده سوء مدیریت در موضوعات فرهنگی در کلان شهر مشهد است.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به این انتقاد گفت: با مجموعه افرادی که در روابط عمومی شهرداری در موضوع اکران‌های محیطی شهر در دهه فجر سهل انگاری کرده‌اند برخورد خواهد شد.

وی افزود: در خصوص نحوه اکران پرچم ایران در دهه فجر حوزه نظارت عالی شورا در حال بررسی موضوع است و پس از اطلاع از این موضوع به سرعت بنرهای یاد شده از سطح شهر جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: گزارش‌ها از این نهاد نظارتی حاکی است عناصری در حوزه روابط عمومی مشهد در نمایش پرچم ایران بی مبالاتی و بی توجهی سهوی کرده‌اند و تاکنون تعمدی در خصوص این اتفاق اثبات نشده است.

رئیس شورای شهر مشهد اظهار کرد: موضوع اکران‌های شهری از حساسیت بالایی برخوردار است لذا حتماً باید از وقوع این اتفاقات که قبلاً نیز در مناسبت‌های دیگر رخ داده جلوگیری شود و علاوه بر اهمیت موضوع باید توجه داشت این اتفاقات موجب سوء استفاده برخی نیز قرار می‌گیرد.

همچنین در این جلسه شورا تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان‌های حمل و نقل بار درون شهری، مدیریت و نظارت بر تاکسی‎رانی و شرکت‌های گردشگری توسعه و عمران هفت حوض و توسعه ارتباطات ترافیکی به تصویب رسید.

لوایح نامگذاری و تغییر نام مربوط به سه بوستان، چند معبر و یک میدان، نیز در این جلسه تصویب که به شرح زیر است:

  • بوستان حدفاصل بلوار شاهنامه تا اراضی کشف‌رود به نام بوم‌پارک کشف
  • بوستان حد فاصل پل دکتر پرتوی تا بلوار دانشجو در سه فاز بهنام رود پارک چهل بازه
  • بوستان ارتفاعات جنوب به نام کوه پارک
  • معبر فرعی شهید ضیایی‌پناه ۹ واقع در خیابان شهید علیمردانی ۳۳ با حفظ شماره به نام شهید عبدالله کدخدایی بلقور
  • معبر فرعی شهید علیرضا نعیمی ۱ واقع در خیابان شهید حسین‌زاده ۱۱ با حفظ شماره به نام شهید مجتبی عزیزی
  • معبر فرعی کسایی ۳ واقع در خیابان شهید کلانتری ۶ با حفظ شماره به نام برادران شهید (سید ابوطالب و سید علی اصغر)
  • نامگذاری معبر طبرسی جنوبی ۶۱ واقع در بلوار طبرسی جنوبی با حفظ شماره به نام سردار شهید محمدابراهیم شریفی (منطقه ۴)
  • تغییر نام معبر و میدان انتهای بلوار شهید صدر (حد فاصل بلوار چمن تا بزرگراه بسیج) به نام برادران شهید سلطانی (صفر علی، حسن و حسین) (منطقه ۷)
  • تغییر نام معبر ابوذر غربی واقع در بلوار طبرسی جنوبی ۳۸ با حفظ شماره به نام سردار شهید سید علی ابراهیمی (منطقه ۳)

لایحه اساسنامه شرکت بهره‌برداری قطار شهری که نظر به تأسیس و فعالیت شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد مقدس مطابق مجوز و عملکرد تأیید شده و موفقیت این شرکت در مدیریت مجموعه و ارائه خدمات به شهروندان و زائران و ادامه فعالیت شرکت به صورت دائمی مورد تأکید قرار گرفته و اساسنامه آن به شرح پیوست (مهرشده توسط شورای اسلامی شهر) به تصویب رسید.

دستورالعمل اعطای تسهیلات به کارکنان از کار افتاده آتش‌نشانی و خانواده آتش‌نشان جان‌باخته در حوادث ناشی از آتش‌سوزی و عملیات امداد نیز اصلاح و بازنگری شد.

اصلاحیه لایحه قرارداد سرمایه گذاری باغ مشهد به تصویب رسید و به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد در راستای مصوبه مربوطه شورای اسلامی شهر در خصوص قرارداد سرمایه‌گذاری باغ گیاه شناسی و تغییرات انجام شده در سطح و سطوح فیزیکی پروژه و کاربری‌های آن، نسبت به اصلاح قرارداد سرمایه‌گذاری باغ مشهد (باغ گیاه شناسی سابق) با سرمایه‌گذاری شرکت صفا الماس آسمان جهان مطابق اصلاحیه قرارداد و ضمائم پیوست و با لحاظ بندها و تبصره زیر اقدام کند.

مدت قرارداد از زمان ابلاغ قرارداد مذکور از سوی شهرداری به سرمایه‌گذار، به مدت ۲۵ سال شامل چهار سال دوره ساخت و ۲۲ سال دوره بهره برداری است که دوره بهره برداری از ابتدای سال چهارم قرارداد ، محاسبه و شروع خواهد شد. از مدت فوق ۲۴ سال، مطابق مدل اقتصادی پیوست و یک سال دوره بهره برداری نیز به لحاظ شیوع ویروس کرونا و شرایط اقتصادی به وجود آمده و عدم درآمدزایی پروژه است.

مقرر شد از کل مبلغ سرمایه‌گذاری موضوع این مصوبه که معادل یک هزار و ۳۸ میلیارد و ۹۵۳ میلیون ریال است، ۵۰۰ میلیارد ریال به عنوان سرمایه‌گذاری پروژه لحاظ شده و مابقی آن به میزان ۵۳۸ میلیارد و ۹۵۳ میلیون ریال در ازای واگذاری و انتقال مالکیت املاک متعلق به شهرداری مشهد به نرخ سه ماهه اول سال ۱۳۹۸ در خصوص هریک از املاک مزبور و بر اساس قیمت‌گذاری هیأت کارشناسان رسمی دادگستری با سرمایه‌گذار پروژه تصفیه حساب شود.

کد خبر 472268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.