اصفهان رنگ و بوی بهار انقلاب به خود می گیرد

همزمان با چهل‌و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در مناطق مختلف شهرداری اصفهان ویژه برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و هر سال در کشور سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور ملت شریف ایران اسلامی که همیشه در عرصه‌های مختلف با شور و شوق وارد میدان می‌شوند، برگزار می‌شود. امسال نیز پیش‌بینی های لازم برای اجرای برنامه‌های متناسب با شرایط بیماری کرونا در ایام دهه فجر صورت گرفته است. در این راستا طبق اعلان مدیران شهری هیچ برنامه‌ای تعطیل نشده بلکه شیوه برگزاری آن تغییر کرده است.

«زندگی به طعم انقلاب» در منطقه یک

«مهین شکرانی» مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه دهه فجر، سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا می‌کند، در خصوص برنامه‌های این منطقه ویژه ایام دهه فجر گفت: مسابقه «زندگی به طعم انقلاب» از طریق فضای مجازی روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره دانش آموزی مشترک با آموزش و پرورش ناحیه یک و بسیج خبر داد و افزود: «نمایش‌واره شب‌های روشن» رویدادی است که به صورت مشترک در تمامی مناطق پانزده‌گانه شهر اجرا می‌شود.

ادامه داد: ویژه برنامه «عطر یاس» به منظور تجلیل از بانوان شاغل در منطقه و بانوان فعال فرهنگی سطح منطقه در روز ۱۵ بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

برگزاری ویژه برنامه «شب‌های روشن» در میدان آیت الله واعظ اصفهانی

«کاووس حقانی» مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با تشریح برنامه‌های دهه فجر در این منطقه، گفت: آذین‌بندی ویژه بزرگراه شهید خرازی شامل نورپردازی و نصب پرچم کشورمان انجام شده است و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با توجه به شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت شهروندان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه «شهروند و مافیا» ویژه خانواده‌ها و مسابقه مجزا برای خانم‌ها و آقایان خبر داد و تصریح کرد: افتتاح مؤسسه قرآنی میثاق و کافه کتاب دهنو با تجلیل از پیشکسوتان کاشی‌کار، مسابقه کتابخوانی «وقتی عشق می‌بارد، مسابقه زنگ انقلاب، مسابقه جشن انقلاب، برگزاری سلسله نشست‌های داستان‌خوانی انقلاب و مسابقه دابسمش با عنوان «نوای انقلاب با کودکان بهاری» از طریق فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این منطقه است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه ویژه برنامه مشترک با بسیج محلات و بسیج ناحیه شش شامل همایش دوچرخه‌سواری و تریبون آزاد به مناسب چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: «شب‌های روشن» عنوان برنامه مشترک مناطق است که در خیابان شهیدان غربی میدان آیت الله واعظ اصفهانی این منطقه با آذین‌بندی و دکورسازی برپا می‌شود.

فجر فاطمی با برنامه‌های متنوع در منطقه سه

«حسین کارگر» مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این منطقه به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: فضاسازی و آذین بندی نوآورانه و برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در خیابان چهارباغ خواجو، شامل سرود و پرفورمنس، اجرای برنامه کتاب ساز به صورت مجازی در سطح مدارس منطقه و برگزاری مسابقات هنری ورزشی در محلات منطقه و اهدا جوایز به برگزیدگان از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه به مناسبت این ایام نورافشانی در میدان امام حسین (ع) و خیابان کمال انجام می‌شود، افزود: نمایشگاه دائمی تصاویر ابنیه‌های مرمت شده (قبل و بعد از مرمت) با عنوان نمایشگاه «میراث داران شهر» در سالن طبقه دوم این منطقه راه اندازی می‌شود. همچنین برگزاری مسابقه با عنوان «شمیم بهار» و دیدار با خانواده معزز شهدا انجام خواهد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: در روز ۱۲ بهمن اجرای سرود به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر در محل پل خواجو انجام شد.

پژوهش و نگارش کتاب سیر تاریخی و توسعه شهری محله شاهزید

«رضا اخوان» مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «نمایش‌واره شب‌های روشن» رویدادی است که همراه با نور، صدا و تصویر در این منطقه برگزار می‌شود.

وی افزود: به مناسبت این ایام، پژوهش و نگارش کتاب سیر تاریخی و توسعه شهری محله شاهزید در ادامه پروژه بازشناسی هویت محله‌های منطقه ۱۴ انجام شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کتاب آشنایی با محیط زیست به منظور معرفی فضای سبز و پوشش گیاهی و ویژگی‌های تاریخی این منطقه تدوین شده است.

برنامه‌های فرهنگی منطقه پنج در آخرین دهه فجر قرن

«احمد رضایی» مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: امسال برنامه‌های دهه فجر این منطقه به دلیل شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: ایام الله دهه‌فجر طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی، حاکمیت الهی است که زنده نگه داشتن این بزرگداشت به عنوان مظهر اقتدار ملت ایران، مردسالاری دینی و پشتوانه مردمی نظام مقدس اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: از ویژگی‌های دهه فجر امسال، تقارن آن با ایام ولادت با سعادت صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال برنامه‌های دهه فجر متفاوت از برنامه‌های سال‌های قبل برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های دهه فجر همچون دیگر برنامه‌ها از زمان شیوع کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رضایی گفت: از جمله اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این منطقه به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، جشنواره سرود «هم آوا» است که این جشنواره به صورت مشترک با حوزه هنری استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری برنامه "فجری متفاوت"، جلسات مجازی مشاوره گروهی و خصوصی، مسابقه نقاشی خانوادگی در فضای مجازی با موضوع (انقلاب، خدمت، کرونا، امنیت) در مجتمع‌های مسکونی سپاهان‌شهر خبر داد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: اجرای برنامه "گاهی به بالای سرت نگاه کن" (رونمایی از شناسنامه شهدای محلات)، برنامه "کافه انقلاب" (مستند سازی از خاطرات انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷) و برنامه" شب‌های روشن "با نورپردازی حرفه‌ای بصری و شنیداری اجرای آهنگ‌های انقلابی با اجرای سازه‌های نوری و کارگاه ساخت تندیس اولین شهید دوران انقلاب از دیگر برنامه‌های این منطقه در دهه فجر امسال است.

وی در ادامه از حضور هنرمندان نقاش جهت به تصویر کشیدن وقایع انقلاب نیز در یکی از خیابان‌های این منطقه خبر داد و گفت: در دهه فجر می‌توان از فضای مجازی و ظرفیت‌های آن بهره برد و در این رابطه اداره فرهنگی-اجتماعی منطقه پنج برنامه رادیویی "کتاب شب"، "کافه گفت و گو" با حضور موثرین انقلابی منطقه، فصل دوم ویژه برنامه کافه خنده و تولید موشن گرافیک با محتوای دهه فجر را اجرا خواهد کرد.

رضایی تصریح کرد: با توجه به تقارن دهه فجر انقلاب با ایام ولادت با سعادت صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) برنامه " مهربان همچون مادر" برای تجلیل از مادر یاران، زنانی که در شیرخوارگاه‌ها و مراکز نگهداری سازمان بهزیستی از نوزادان و کودکان نگهداری می‌کنند، اجرا خواهد شد.

پرچم ایران زیباترین آذین شهر

«محمدرضا برکت» مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام انقلاب، فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر را به همه فجر آفرینان به ویژه مردم همیشه در صحنه اصفهان تبریک گفت و افزود: در پرتو طلوع فجر درخشان انقلاب اسلامی، اسلام حیاتی دوباره یافت و عزت طلبی، خودباوری و خوداتکایی، جای سال‌ها ذلت، تحقیر و وابستگی را گرفت و فریاد رسای استقلال، آزادی، آزادگی، جمهوری اسلامی و سرافرازی و سربلندی بر بلندای این سرزمین طنین‌انداز شد.

وی افزود: در این منطقه به مناسبت دهه مبارک فجر برنامه‌های متنوعی در حال برگزاری است و معابر و خیابان‌های منطقه با پرچم مقدس ایران اسلامی به زیباترین شکل آذین بندی شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان ادامه داد: به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر معابر و خیابان‌ها و ساختمان اداری منطقه با نصب سه هزار عدد پرچم اهتزازی ایران و چهار هزار و ۵۰۰ متر پرچم ریسه‌ای ایران آذین‌بندی شده و فضای شهری را در سطح این منطقه با پرچم مقدس ایران اسلامی که نماد غرور ملی کشور و زیباترین آذین است، برای شهروندان چشم‌نواز و جذاب ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان اداره خدمات شهری منطقه طبق سنوات گذشته آماده‌سازی، غبارروبی و نصب پرچم‌های مزار متبرک شهدا در گلستان شهدا را به خوبی انجام داده‌اند تا در ایام الله دهه مبارک فجر، هنگام حضور شهروندان و مسئولان برای تجدید میثاق با شهدا فضا آماده پذیرایی از زائران و خانواده‌های معزز شهدا باشد. همچنین توسط واحد زیباسازی منطقه، نمادی به مناسبت دهه مبارک فجر در میدان فیض نصب شده است، همچنین واحد فضای سبز نیز سبدهای گل رنگارنگ برای استقرار در ویژه برنامه‌های فرهنگی منطقه آماده کرده است.

برکت از برگزاری ویژه برنامه شب‌های روشن به مدت ۱۰ شب در منطقه شش شهرداری خبر داد و گفت: ویژه برنامه شب‌های روشن که در همه مناطق ۱۵ گانه برنامه‌ریزی شده است که در این منطقه در میدان فیض مقابل نگارستان امام خمینی (ره) به مدت ۱۰ شب برگزار خواهد شد و در این برنامه هر شب از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱ شاهد اجرای نمایش‌واره نور، صدا و تصویر همراه با اجرای رویدادهای فرهنگی و نورافشانی خواهیم بود.

وی ادامه داد: به مناسبت دهه مبارک فجر مسابقات دارت ویژه پرسنل منطقه، جشن ولادت حضرت زهرا (س) در شب ولادت در محل پل خواجو، نورافشانی در محل میدان آزادی و پل خواجو، مسابقات ورزشی تفریحی در مجتمع مسکونی شهید کشوری، جشنواره نقاشی دانشجویی با عنوان "مرز و بوم" و ویژه برنامه دهه فجر و ولایت در محل پل خواجو از دیگر برنامه‌های منطقه شش شهرداری است که امیدوارم تأثیر مثبتی بر فضای شهر و ارتقا سطح امید و شادابی بر شهر داشته باشد.

افتتاح مجموعه فرهنگی فروردین در منطقه هفت

«علی اصغر شاطوری» مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: دهه فجر، سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت این ایام مجموعه فرهنگی فروردین روز ۱۹ بهمن‌ماه افتتاح خواهد شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: رویداد «نمایش‌واره شب‌های روشن» همراه با نور صدا و تصویر در منطقه برگزار خواهد شد.

رویداد مجازی «حماسه انقلاب» در منطقه هشت

«محمد کیهانی» مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان ضمن گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر و سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به میهن در ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ و متعاقب آن پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن همان سال، از برگزاری ویژه برنامه «حماسه انقلاب» از طریق فضای مجازی در روز یازدهم بهمن ماه خبر داد.

وی افزود: این برنامه از طریق فضای مجازی فرهنگسراهای منطقه برگزار می‌شود که شامل تولید برنامه ویژه دهه فجر و بازنشر در فضای مجازی است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این منطقه به مناسبت ایام دهه فجر ویژه برنامه مسابقه جام شهدای مدافع سلامت برگزار می‌شود، تصریح کرد: رویداد «نمایش‌واره شب‌های روشن» و نمایشگاه دستاوردهای خانگی بانوان در باغ نوش از دیگر برنامه‌های این منطقه است.

تولید نماهنگ ایران در فجر ۴۲

«علیرضا رفیعی» مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ضمن تبریک تقارن این ایام مبارک با ولادت فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر به برنامه‌های این منطقه اشاره کرد و گفت: رویداد «نمایش‌واره شب‌های روشن»، ویژه برنامه مادران مهربانی در پانزدهمین روز از بهمن‌ماه سال‌جاری به منظور تقدیر از مادران شهدا و اهدای نمادین شاخه گل رز و یک هدیه زرین به تعداد سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های این منطقه به مناسبت فرارسیدن فجر انقلاب است.

وی با بیان این اینکه «شب به یاد ماندنی، یک شب ماندگار» عنوان برنامه‌ای است که در قالب نشست مجازی برگزار خواهد شد، افزود: در روز ۲۲ بهمن همچنین مسابقه «کوچه پس کوچه» به صورت مجازی و مسابقه نقاشی دکوپاژ از فضاسازی و آذین‌بندی دهه فجر برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مسابقه دیوارنویسی مجازی در فضای مجازی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان باید از بین کلمات ارسالی ۱۰ شعار سازنده جست و جو و ارسال کنند.

وی اظهار کرد: قطار شادی انقلاب در محلات منطقه روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن، اجرای برنامه‌های موزیکال و شاد همچنین ویژه برنامه شکوه پایداری به صورت مجازی، مسابقه کتاب کده به صورت مجازی و تولید نماهنگ ایران از دیگر برنامه‌های منطقه ۹ شهرداری به شمار می‌آید.

اجرای ۱۲ برنامه ویژه فجر انقلاب

«حمید شهبازی» مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۱۲ عنوان برنامه ویژه در این منطقه اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: همزمان با ایام فجر انقلاب، ویژه برنامه «شب‌های روشن» شامل نمایش‌واره نور، صدا و تصویر در میدان احمدآباد اجرا می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به ویژه برنامه «سرود فاطمی» افزود: در این برنامه اجرای سرود خیابانی به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) روز پانزدهم بهمن ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در معابر این منطقه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه آسنا یک ویژه برنامه تلویزیونی به مناسبت دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س) است که ساعت ۱۷:۳۰ روز پانزدهم بهمن ماه از شبکه تلویزیونی اصفهان و امید پخش می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه ویژه برنامه جشن «فجر فاطمی» به مناسبت دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س) ساعت ۱۹ روز بیستم بهمن ماه از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود: مسابقه «باغ و برج» یک مسابقه ترکیبی بازی‌های فکری و تحرکی است که از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود؛ همچنین به مناسبت این ایام مسابقه پازل در مراکز فرهنگی منطقه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه افتتاحیه دفتر هلال با همکاری هلال احمر اصفهان ساعت ۱۱ روز شانزدهم بهمن ماه سال جاری در دفتر تسهیلگری هفتون برگزار می‌شود، تصریح کرد: تجلیل از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی در فرهنگسرای استاد همایی روز شانزدهم بهمن ماه از دیگر برنامه‌های این منطقه است که در این برنامه «مسابقه کتاب تک صفحه‌ای، صد ثانیه با کتاب و رفیق خوشبخت ما» برگزار می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از اجرای نورافشانی و نوای انقلاب در میدان شهید فهمیده ساعت ۲۱ روز بیست و یکم بهمن ماه خبر داد و گفت: نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی بانوان روزهای ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه (صبح و عصر) در خانه فرهنگ دشتستان برگزار می‌شود؛ همچنین ویژه برنامه «زندگی به سبک روح‌الله» و برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب زندگی به‌سبک روح‌الله در این ایام در خانه فرهنگ ابوالفرج اصفهانی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ویژه برنامه ایستگاه انقلاب و آذین‌بندی خیابان ویژه ایام دهه فجر در خیابان شیخ طوسی برگزار خواهد شد.

جشنواره‌های فجر فاطمی در منطقه ۱۱

«حمید اشرفی» مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه فجر، این منطقه در پی برگزاری هرچه باشکوه‌تر دهه مبارکه فجر و تقارن این ایام با میلاد با سعادت یگانه دخت حضرت رسول اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س)، ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری را برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: رژه حمل پرچم مقدس، رویدادهای فرهنگی و هنری و خیمه انقلاب، مسابقات ورزشی و فرهنگی در فضای مجازی، مراسم عطر افشانی گلزار شهدا، جشن‌های فجر فاطمی در مساجد سطح شهر، مراسم تکبیر و نورافشانی در میدان شاهد و بام‌های منازل و مساجد اجرای برنامه سخنرانی و مداحی حجت الاسلام ماندگاری از جمله برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر در منطقه ۱۱ است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: رژه حمل پرچم روز پانزدهم بهمن ماه سال جاری ساعت ۱۶ در میدان شاهد برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رویدادهای فرهنگی هنری و خیمه انقلاب در خیابان انقلاب میدان شاهد خیابان ابوذر برگزار خواهد شد، همچنین مسابقات ورزشی و فضای مجازی ساخت کلیپ و دابسمش‌های انقلابی در فضای مجازی و مراسم عطر افشانی گلزار شهدا روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۶ در گلزار شهدای رهنان برگزار می‌شود.

اشرفی با اشاره به جشنواره‌های فجر فاطمی از نماز مغرب و عشا گفت: این جشنواره یکشنبه ۱۲ بهمن در مسجد علی بن ابی‌طالب، دوشنبه ۱۳ بهمن مسجد صاحب الزمان (عج)، سه شنبه ۱۴ بهمن مسجد جامع، چهار شنبه ۱۵ بهمن مجموعه آینه، پنج شنبه ۱۶ بهمن مسجد امیرالمومنین (ع)، جمعه ۱۷ بهمن مسجد امام حسین (ع)، شنبه ۱۸ بهمن مسجد فاطمیه، یکشنبه ۱۹ بهمن مسجد چهارده معصوم، دوشنبه ۲۰ بهمن مسجد امام سجاد (ع)، سه شنبه ۲۱ بهمن مسجد اسلامی و چهار شنبه ۲۲ بهمن در مسجد درودگری برگزار می‌شود.

افتتاح بازیکده و پاتوق نوجوانان

«علی باقری» مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با تشریح برنامه‌های این منطقه به مناسبت ایام الله دهه فجر، گفت: به مناسبت این ایام بازی کده و پاتوق نوجوانان در محله محمودآباد در روز ۱۴ بهمن ماه سال‌جاری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: آئین غبارروبی و ادای احترام به شهدا در گلزار شهدای محلات عاشق آباد و محمود آباد از دیگر برنامه‌های منطقه ۱۲ به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه باید پاسدار ارزش‌های والای این انقلاب ۴۲ ساله باشیم، اظهار کرد: یوم الله دهه فجر و ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر (ع)، رهبر معظم انقلاب و تمام مردم غیور و ولایتمدار اصفهان تبریک و تهنیت عرض کنم.

جشنی برای کودکان کار در کتابخانه مادر و کودک

«محمد شرفا» مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: آذین بندی و نصب ریسه پرچم ایران محلات و ساختمان‌های اداری در سطح منطقه، نصب پرچم سامورایی بر روی پایه پرچم‌های سطح منطقه، کاشت و ساماندهی فلاور باکس‌ها در سطح منطقه با گل فصل و اصلاح آذین‌بندی میدان قائمیه، تغییر افکت‌های ریسه لامپ‌های سطح منطقه به رنگ پرچم از جمله اقدامات منطقه ۱۳ به مناسبت این ایام است.

وی افزود: از دیگر اقدامات منطقه برای گرامیداشت این ایام شست و شو، اسیدشویی و راه‌اندازی کلیه آب‌نماهای سطح منطقه، آذین‌بندی و تعویض پرچم‌های گلزار شهدا دستگرد، شست و شو و نظافت معابر، تعویض درب ورودی گلزار شهدا دستگرد، غبارروبی و اجرای مراسم و اهدای گل در گلزار شهدا دستگرد و قائمیه همچنین برگزاری جشن‌های ویژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه کودکان کار در کتابخانه مادر و کودک ویژه عموم در فضای باز قائمیه، برگزاری بازارچه صنایع دستی و نمایشگاه کتاب در فرهنگسرای شفق است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان از برپایی نمایشگاه تولیدات خانگی بانوان در فرهنگسرای وحید خبر داد و تصریح کرد: آغاز به کار رادیو اینترنتی موج نما، اجرای پرفورمنس و سرود و فضا سازی در پل مفتح، برگزاری مسابقه «نامه‌ای به یک فرزند شهید» در کتابخانه کودک، مسابقه خاطرات انقلاب در کتابخانه مادر و کودک، برگزاری رقابت‌های دارت و تنیس روی میز ویژه پرسنل، رقابت‌های روپایی مجازی، برگزاری رقابت‌های ویژه جانبازان و معلولان در هفت رشته با مشارکت معاونت ورزش همچنین برگزاری مراسم ویژه بانوان شاغل منطقه در محل باغ بانوان پردیس از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت فجر ۴۲ در منطقه ۱۳ به شمار می‌آید.

«بر بلندای آسمان» در منطقه ۱۴

«علی شمسی» مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به ویژه برنامه‌های این منطقه برای ایام الله دهه مبارک فجر گفت: «شب‌های روشن» عنوان برنامه‌ای است که به منظور فضاسازی دکور نوری برای رقص نور، اجرای سرود و نمایش میدانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه «شادمان» شامل مسابقات تفریحی در ورزشگاه سهراب و ورزشگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، افزود: «بر بلندای آسمان» عنوان برنامه‌ای است که با هدف نورافشانی آسمانی منطقه انجام می‌شود، همچنین برنامه «یک خاطره و یک تصویر» شامل مسابقه و اجرای سرود جمهوری اسلامی و ارسال در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: نصب ریسه جمهوری سطح منطقه نصب پرچم سامورای در میادین و چهارراه‌ها، نصب پرچم لوله‌ای ایران در خیابان حرم، تقاطع‌ها پل‌ها و معابر، استفاده از ریسه‌های روشنایی و المان‌های نوری در سطح منطقه انجام می‌شود.

بیش از ۱۰ عنوان برنامه در منطقه ۱۵

«مسعود قاسمی» مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی سرلوحه انقلاب بود که به عنوان یکی از ماندگارترین اهداف، مورد توجه کشورهای مظلوم و ستمدیده جهان قرار گرفت و همه ستمدیدگان در مسیر آزادی خواهی و ظلم ستیزی آن را الگو قرار می‌دهند.

وی از برگزاری ویژه برنامه شب‌های روشن و اجرای سرودهای میدانی در میدان امام خمینی خوراسگان خبر داد و افزود: ویژه برنامه «کوثر شیرین» جشنواره حفظ و خوانش سوره کوثر ویژه کودکان زیر هفت سال به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در فرهنگسرای کوثر برگزار می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: روز ۱۵ بهمن‌ماه نیز فراخوان استعدادیابی هنر خوشنویسی با موضوع مادر کوثر فاطمه در فرهنگسرای کوثر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه غبارروبی قبور شهدای گمنام توسط پایگاه‌های بسیج کانون‌های فرهنگی و خانواده شهدای منطقه روز ۱۶ بهمن ماه برگزار می‌شود؛ همچنین محفل نورانی قرآنی مجازی توسط کانون فرهنگی هنری حضرت جوادالائمه (ع) برگزار می‌شود.

وی برگزاری آئین نورافشانی شب ۲۲ بهمن در سراسر منطقه و مسابقه سلفی و نقاشی با پرچم ایران در این ایام را از دیگر برنامه‌های منطقه ۱۵ در سال‌جاری برشمرد.

کد خبر 472264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.