خانواده در همه شرایط پشتیبانم بود / حجاب محدودیت نیست

متولد هفتمین روز از آبان ماه ۱۳۷۰ در اصفهان است، چندین سال است که سابقه پوشیدن لباس سبز رنگ والیبال ذوب آهن را دارد و همراه با این تیم به عناوین مختلفی دست پیدا کرده است. کسب عنوان بهترین دریافت کننده در لیگ برتر والیبال بانوان جدیدترین نتیجه و عنوان این بازیکن سخت‌کوش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، او در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های کشور گفته بود که استقلالی است ولی زیاد علاقه‌ای به کری خوانی ندارد و یا در جای دیگری گفته تیم سپاهان در اصفهان خیلی طرفدار دارد و از پرسپولیس متنفر هستند. در ادامه گفتگوی خبرنگار ایمنا با فرزانه زارعی را می‌خوانید:

حضور باشگاه ذوب آهن در لیگ برتر والیبال بانوان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

باشگاه ذوب آهن شرایط خیلی خوبی را برای بازیکنان ساکن اصفهان فراهم آورده است و نباید فراموش کنیم ذوب آهن یکی از ستون‌های والیبال بانوان ایران است. در گذشته شاهد بوده‌ایم هر سال یک اسپانسر در والیبال بانوان حضور پیدا می‌کند ولی سال بعد نیست.

چه چیزی باعث شده در ذوب آهن ماندگار شوید؟

اصالت باشگاه ذوب آهن و سالیان متمادی در کنار کادر فنی و بازیکنان ذوب آهن باعث شده تا حضور در این تیم برایم انتخاب ارجحی باشد. اگر روزی قرار باشد تیمم را عوض کنم باید برایم صرفه اقتصادی داشته باشد. با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های بالا برای زندگی در شهر دیگر اگر قرار باشد برای عقد قرارداد با تیم دیگری به جز ذوب آهن همین مبلغ قرارداد که با ذوب آهن بسته‌ام را از تیم دیگری در شهر دیگری بگیرم؛ مطمئناً این کار را نخواهم کرد.

مسیر رسیدن به تیم ملی والیبال بانوان برای فرزانه زارعی چگونه بود؟

در سال ۸۷ به اردوی تیم ملی دعوت شدم ولی در سال ۸۹ برای پوشیدن لباس تیم ملی انتخاب شدم. مسیر سختی را برای پوشیدن لباس تیم ملی طی کردم. برای بازیکنی مثل من که دو بار زانویم را عمل کرده‌ام و این آسیب دیدگی همیشه همراه من است؛ پوشیدن لباس تیم ملی تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

چرا نام فرزانه زارعی و آسیب دیدگی همیشه در کنار هم است؟

پارگی ۲۰ درصدی رباط ACL در من به این معنی نیست که بتوانم به تیغ جراحان بسپارمش و این جراحت هنوز به حدی نرسیده که قابلیت عمل شدن داشته باشد. آسیب دیدگی من جزئی است و می‌توان با بدن سازی و فیزیوتراپی این مشکل را مرتفع کرد.

در زمان‌هایی که تمرینات و مسابقات پرفشار است بخاطر آسیب دیدگی اذیت می‌شوم. باشگاه ذوب آهن در زمان آسیب دیدگی خیلی از بازیکنان حمایت می‌کند و من از این بابت از مسئولین باشگاه ذوب آهن تشکر می‌کنم که همیشه همراه و هم پای ما جنگیده اند.

بدترین خاطره فرزانه زارعی از آسیب دیدگی کی و کجا بوده است؟

بدترین خاطره از آسیب دیدگی‌ام مربوط به دو سال پیش است؛ در اردوی تیم ملی دقیقاً دو هفته قبل از اعزام به مسابقات مجارستان دچار آسیب دیدگی از ناحیه زانو شدم. آن سال با توجه به اینکه خیلی خوب تمرین کرده بودم متأسفانه دچار آسیب دیدگی شدم و علی رغم اینکه تیم ملی را در مجارستان همراهی کردم ولی در مسابقات اصلی نتوانستم برای تیم ملی بازی کنم.

برگزاری رقابت‌های لیگ برتر والیبال بانوان بدون حضور هواداران چگونه بود؟

در ابتدا امیدوارم شرایط کرونایی مرتفع شود، تا همگی به زندگی عادی برگردیم. در لیگ امسال جای هواداران خالی بود؛ با وجود اینکه از طریق فضای مجازی انرژی هواداران به ما منتقل می‌شد ولی باز هم جای خالی شأن خیلی حس می‌شد.

عملکرد فدراسیون والیبال در لیگ برتر امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کار خوب فدراسیون در لیگ برتر امسال قابل ستایش است. برگزاری بازی‌ها به صورت گروهی و متمرکز در تهران همچنین استفاده از ویدئو چک و VIF کارهای پسندیده‌ای بود. ویدئو چک امسال خیلی به تیم‌ها و حتی داوران کمک کرد. استفاده از VIF در سطح مسابقات باعث شد تا آمار تمام بازیکنان ثبت شود و بر اساس آمارها بهترین‌ها انتخاب شوند.

آیا آسیب دیدگی برای فرزانه زارعی ایجاد محدودیت کرده است؟

ورزشکاران آسیب دیده بیشتر و بهتر حال مرا درک می‌کنند. زمانی که با آسیب دیدگی‌ات دوست باشی دیگر حس می‌کنی این آسیب دیدگی همیشه در کنارت خواهد بود و با آن نمی‌جنگی؛ اگر قرار باشد با چیزی بجنگی نمی‌توانی درست تمرکز کنی. من آسیب دیدگی‌ام را پذیرفته‌ام و می‌دانم یک همراه همیشگی برای من خواهد بود.

آیا حجاب عامل محدودیت برای بانوان والیبالیست نیست؟

شاید اوایل بازی کردن با حجاب را عامل محدودیت می‌دانستیم ولی در حال حاضر اصلاً این موضوع صدق نمی‌کند. بازیکنان و تیم‌های ایرانی در خیلی از مسابقات برون مرزی خوب درخشیده‌اند؛ حتی نتیجه لازم را نیز کسب کرده‌اند، به نظرم در این زمان این جمله زیبنده نیست.

صحبت آخر...

خانواده در همه شرایط بهترین پشتیبان من بوده‌اند. اینکه فرزانه زارعی عنوان برترین دریافت کننده لیگ را کسب کرده نتیجه تلاش تیمی و حمایت هم تیمی‌ها و کادر فنی بوده است.

کد خبر 472229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.