رونمایی از دیوار نگاره تمثال شهدا در سمنان

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: با اجرای طرح نقاشی دیواری، تمثال شهیدان گرانقدر و والامقام «حسن شاطری»، «محسن فخری زاده» و «قاسم سلیمانی» بر بلندای سمنان خواهد درخشید.

محمودرضا دارایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از آغاز اجرای نقاشی دیواری تمثال سه شهید والامقام در میدان نماز روی دیوار فرمانداری شهرستان سمنان خبر داد و اظهار کرد: شهرداری سمنان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر شهروندان با شهدای بزرگوار، اجرای این نقاشی دیواری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در خصوص تأثیر فرهنگی این گونه آثار هنری در شهر سمنان اظهار کرد: نقاشی دیواری یکی از مؤثرترین راه‌های زیباسازی شهر محسوب می‌شود که اهدافی چون افزایش زیبایی بصری و نشاط اجتماعی شهروندان را دنبال می‌کند.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان این که پاسداشت قهرمانان بی‌بدیل عرصه ایثار و شهادت و فرزندان رشید این آب و خاک، بدون شک باعث مستحکم‌تر شدن رشته پیوند نسل جوان با پیشینه پرافتخار ایران اسلامی و تقویت فرهنگ ایثار در جامعه خواهد شد، افزود: تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و انتقال پیام و آرمان شهدا به نسل‌های بعد، یکی از وظایف مسئولان و خدمتگزاران مردم در عرصه مدیریت شهری است.

وی گفت: این نقاشی دیواری در ۲۴۰ متر مربع مساحت توسط نقاش هنری در حال اجرا است.

دارایی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته تمثال سردار شهید قاسم سلیمانی، «شهید شاطری» و «شهید محمد اخلاقی»، «شهید دریادار محمد همتی» و «شهید موسوی» بر دیوارهای شهری نقاشی شده است و این روند در سال‌های آتی ادامه خواهد یافت.

کد خبر 472216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.