حوادث ویژه ۱۵۳۱ مصدوم برجای گذاشت

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در هفته گذشته در مجموع ۶۸۵ حادثه ویژه پرتلفات در سامانه مرکز هدایت عملیات و بحران (EOC) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شد که در پی این حوادث یک هزار و ۵۳۱ نفر مصدوم شدند.

به گزارش ایمنا، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور، اظهار کرد: از مجموع حوادث ویژه ثبت شده طی هفته گذشته ۱۳۰ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۵۵۵ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است.

وی افزود: در هفته‌ای که گذشت با تلاش تکنسین‌های اورژانس یک هزار و ۲۴۵ نفر از مصدومان و بیماران توسط اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و ۲۸۶ نفر دیگر نیز از سوی تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ در محل درمان سرپایی شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: افراد در صورت مواجه با مواردی از قبیل اورژانس‌های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس‌های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان (سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام‌ها، خونریزی شدید) با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: همچنین بیماران و مصدومان انواع حوادث می‌توانند در مواردی هم چون اورژانس‌های اعصاب (تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی)، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق‌شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی‌ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی‌های شدید با شماره یاد شده تماس بگیرند.

حوادث ویژه حوادثی هستند که بیشتر از ۵ مصدوم یا دو فوتی داشته باشند. ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

منبع: ایرنا

کد خبر 472186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.