بررسی بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی پیرامون مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز، این کمیسیون ابتدا به بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق به منظور پیگیری در صحن علنی و نظرات وزارتخانه‌های نفت و نیرو نیز در خصوص این مصوبات پرداخت همچنین کمیسیون انرژی امروز میزبان مسئولانی از وزارت نیرو و سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی بود که پیشنهاداتی را برای پیگیری در صحن علنی کمیسیون مطرح کردند.

وی افزود: از جمله این پیشنهادات بحث بورس انرژی برای انرژی‌ها تجدید پذیر و بحث تبصره ۳ ماده ۶۱ قانون اصلاح الگوی مصرف بود که در جلسه مطرح و در نهایت بر اساس نظرات اعضای کمیسیون قرار شد برخی موارد را در صحن پیگیری کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از سوی وزارت نفت نیز معاون وزیر در جلسه حاضر شد و نکاتی را در خصوص برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق برای اصلاح یا جایگزینی مطرح کرد البته برخی از نکات مربوط به پیشنهادات کمیسیون انرژی در تلفیق نبود و از سوی سایر کمیسیون‌ها پیشنهاد شده بود، اما قرار شد در برخی مواردی که اعضا اتفاق نظر داشتند؛ اصلاحات آن در صحن مجلس دنبال شود.

شریعتی تصریح کرد: یکی از مواردی که اعضای کمیسیون در خصوص آن اتفاق نظر داشتند این بود که نظام حقوق و دستمزد باید به صورتی اصلاح شود که اگر قرار است کمکی به افراد با حقوق پایین در سال آتی صورت گیرد در دریافتی آنها تحول ایجاد شود و سهم حقوق‌های پایین از افزایش حقوق‌ها بیشتر باشد.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون تاکید داشتند که سهم حقوق‌های پایین از افزایش ۲۵ درصدی که در لایحه دولت در نظر گرفته شده باید نسبت به حقوق‌های بالا بیشتر باشد و مصوبه دولت باید اصلاح شود و بر اساس نسبتی از حقوق پایه افزایش ۲۵ درصدی اعمال شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر این امر محقق شود برخی از مسائل در پرداخت حقوق‌ها ایجاد نخواهد شد، خاطرنشان کرد: نظر کمیسیون بر این بود که مصوبه دولت در خصوص افزایش ۲۵ درصدی برای همه حقوق‌ها باید اصلاح شود تا نرخ مؤثر افزایش حقوق برای حقوق‌های پایین بیشتر شود.

کد خبر 472116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.