۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
موز کیلویی ۶۰ هزار تومان!

قیمت هر کیلو موز وارداتی در خرده فروشی های سطح شهر تهران به ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان رسید.

به گزارش ایمنا، براساس مشاهدات میدانی و گزارش‌های رسیده از برخی از محله‌های تهران، موز وارداتی درجه یک با قیمت هر کیلو ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان در خرده فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود. البته در برخی خرده فروشی‌ها قیمت آن بیشتر و در برخی نیز ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومانی کمتر است.

پیش تر نیز موز در بازار با چندین بار افزایش قیمت مواجه شده بود و از آذرماه قیمت آن روند صعودی به خود گرفت.

برخی از فروشندگان میوه و سبزی نیز در راستای افزایش‌قیمت موز به ایسنا گفتند که قیمت موز در میدان میوه و تره بار مرکزی بالا رفته است و آنها نیز موز درجه یک را کیلویی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند وبا اعمال سود قانونی به فروش می‌رسانند.

بررسی گزارش مرکز آمار از تغییر قیمت کالاهای خوراکی در دی ماه امسال نیز نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو موز در دی ماه پارسال به طور متوسط ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان بوده است که در همین ماه در سال جاری به متوسط قیمت ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده و افزایش ۱۴۰.۳ درصدی داشته است.

این افزایش قیمت در حالی رخ داده که از اردیبهشت ماه امسال واردات موز به دلیل محدودیت‌های ارزی به نوعی ممنوع و در ادامه واردات آن مشروط به صادرات سیب شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 472097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریاد ملت IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    1 0
    این چه وضعیه همه چیز گرون کردید روغن که کمیاب شده !!یه روغن کوچیک با زور گیرم میاد اونم ۲۰ با ۳۰ تومن بهم میفروشن !!تخم مرغ گرون همه چیز گرون دیگه بسه مردم دارن به باد میرن !!اونایی که فقیر هستن بدبخت میشن چرا بفکر ملت نیستید مگه ما آدم نیستیم بعد دولت میادمیگه بزارید بچه بیشتر گیرتون بیاد کی خرجشو میده ؟؟شما میدید ؟؟بعد میآید کالا هارو روز به روز گرون تر میکنید زندگی کردن دیگه حروم شده