پیکه از منچستر یونایتد تا بارسلونا + فرزندان و بیوگرافی شکیرا

جرارد پیکه بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و مدافع میانی تیم باشگاهی بارسلونا، دوم فوریه ۱۹۸۷ متولد شد.

به گزارش ایمنا پیکه یکی از کاپیتان‌های پرافتخار بارسلونا است که سابقه بازی در تیم‌های منچستریونایتد و رئال زاراگوزا را دارد. شهرت او فقط به حضور در مستطیل سبز ختم نمی‌شود؛ این بازیکن همسر شکیرا خواننده مشهور است.

بیوگرافی پیکه

جرارد پیکه برنابئو متولد ۲ فوریه ۱۹۸۷ (۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۷) در خانواده‌ای کاتالان بارسلونایی است. پدرش خوان تاجر و مادرش، مونتسرات، مدیر بیمارستان آسیب‌های ستون فقرات در بارسلونا است او برادر کوچک‌تری به نام مارک دارد. پدر بزرگ پیکه آمادور برنابئو، معاون سابق مدیریت بارسلونا بود و شاید همین ژن برتر باعث شد تا وی در ادامه مسیر زندگی‌اش یکی از برترین‌های آبی اناری پوشان شود.

این فوتبالیست ۸۵ کیلویی با قد ۱۹۴ سانتی متر نخستین مدافع میانی است که توانسته مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را دو سال پیاپی با دو تیم گوناگون به دست بیاورد.

پیکه در ماه اکتبر سال ۲۰۰۴ در جریان دیداری از رقابت‌های جام اتحادیه انگلستان بین منچستر یونایتد و کرو الکساندرا که با برتری سه بر صفر تیم یونایتدی به پایان رسید، در دقایق پایانی به جای جان اوشی به میدان رفت. این اولیه تجربه حضور او در مسابقات شیاطین سرخ بود.در سال ۲۰۰۶ باشگاه رئال زاراگوزا جرارد پیکه را برای یک فصل به شکل قرضی به خدمت گرفت و او در بیست و دو مسابقه برای تیم اول رئال زاراگوزا به میدان رفت. وی سپس به منچستر یونایتد بازگشت و سال ۲۰۰۸ با بارسلونا قرارداد نوشت.

همسر پیکه کیست؟

شکیرا ایزابل مبارک ریپل معروف به شکیرا خواننده، ترانه‌سرا، مدل، تهیه‌کننده موسیقی و بازیگر ۲ فوریه ۱۹۷۷( ۱۳ بهمن ۱۳۵۵) در یکی از شهرهای شمال غربی کلمبیا به دنیا آمد. علیرغم اینکه شکیرا تنها فرزند نیدیا ریپل و ویلیام مبارک است؛ اما از ازدواج‌های قبلی پدرش دارای ۸ خواهر و برادر است.

پیکه و شکیرا

شکیرا و پیکه حدود ده سال پیش با یکدیگر آشنا شدند، اختلاف سنی ۱۰ ساله آن دو همواره سوژه رسانه‌ها بوده است؛ شاید خالی از لطف نباشد که داستان آشنایی این زوج پر حاشیه را از زبان پیکه بخوانیم: "اولین بار شکیرا را هنگام ضبط کلیپ "واکا واکا"، (ترانه رسمی جام جهانی ۲۰۱۰) در مادرید دیدم، من از او شماره تلفنش را خواستم. او قبل از تیم ما به آفریقای جنوبی رفته بود تا برای مراسم افتتاحیه آماده شود. به او پیامکی فرستادم و وضعیت هوای آنجا را پرسیدم، چون ما قرار بود چند روز دیرتر برسیم.

معمولاً وقتی چنین سوال احمقانه‌ای می‌پرسید، منتظر جوابی کوتاه مثل «هوا سرد است، لباس گرم بردار» باشید. ولی او پاراگرافی طولانی با جزئیات زیادی درباره تغییرات آب و هوا در طول روز نوشت.

با خودم گفتم که این طبیعی نیست. این نشان می‌داد که او نسبت به من بی‌تفاوت نیست. ما در جریان جام جهانی پیام‌هایی رد و بدل می‌کردیم، ولی تنها فرصت دیدن دوباره‌اش این بود که به فینال برسیم، چون او در مراسم اختتامیه هم حضور داشت. به او گفتم که اگر برای دیدن دوباره‌اش لازم باشد به فینال برسم، این کار را خواهم کرد."

پسران پیکه

در ۲۲ ژانویه‌ی ۲۰۱۳ اولین فرزند پیکه و شکیرا به نام میلان به دنیا آمد و حدود دو سال بعد در ۲۹ ژانویه‌ی ۲۰۱۵ دومین فرزندشان ساشا متولد شد؛ مدتی پیش شکیرا با انتشار عکسی از پسران پیکه با لباس کلمبیا در پیج شخصی خود نشان داد که پسران این زوج "اسپانیایی-کلمبیایی" طرفدار چه تیمی هستند و شاید به نوعی خواست بگوید در خانه چه کسی رئیس است.

اقتصاد مقاومتی در زندگی پسران پیکه نیز خود را نشان داد؛ شکیرا همسر پیکه، با فرزندان خود در محافل مهمی دیده شده است که در چندتایی از این میهمانی‌ها لباس‌های فرزندانش تکراری بودند. اما مهم‌ترین قسمت ماجرا این است که شکیرا لباسی که برای پسر بزرگش ساشا، با افزایش سن کوچک شده را بر تن فرزند دومش که چند سالی از ساشا کوچک‌تر است، پوشانده است!

اکثریت هواداران تیم بارسلونا به صفحه پیکه حمله‌ور شدند و با اعتراض نوشتند: لطفاً برای پسرهایت لباس نو بخر. شرم کن!

شکیرا بزرگترین خوشبختی زندگی‌اش را وجود پسرش و تماشای رشد او دانسته است و می‌گوید وظیفه خود می‌داند هرچه تا کنون آموخته است به او نیز انتقال دهد.

لایی وحید امیری به پیکه

شیرین‌ترین قسمت از زندگینامه پیکه برای ایرانیان به چهارشنبه ۳۰ خرداد ۹۷ بازمی‌گردد. شبی که لایی بی‌نظیر «وحید امیری» به «جرارد پیکه» مدافع اسپانیایی در دقایق آخر دیدار ایران- اسپانیا بازتاب چشم‌گیری در رسانه‌های جهان یافت.

نشریه‌ی بریتانیایی The Sun لایی امیری به پیکه را «درخشان» وصف کرد و نوشت: «شبکه‌های جهانی آنچه دیدند باور نمی‌کنند».

الکس ترل نویسنده‌ی این مطلب گفته بود: «جرارد پیکه شاید به همسرش‌، مدال‌هایش، و خانه و شهرتش بنازد، اما تا عمر دارد لایی خوردن از وحید امیری – برگ آس ایران – را فراموش نخواهد کرد».

وب‌سایت Feed Football نیز با توصیف «عملکرد جسورانه‌ی پسران پارسی» در مقابل اسپانیا، تعدادی از توییت‌های کاربران توئیتر را در رابطه با حرکت امیری گزارش کرد.

«کارلو گرگانس» کارشناس ایتالیایی ورزش و از ویراستاران وب‌سایت مشهور Goal در توئیت خود نوشت: «اگر ضربه‌ی پس از لایی گل شده بود پیکه از فوتبال مرخص می‌شد. امشب ایران بسیار شجاع و بسیار بدشناس بود. واقعاً یک نتیجه حقش بود».

یکی از کاربران برای او نوشته است که «اگر ایران به همین ترتیب پیش برود، پرتغال احتمالاً به دردسر بیفتد» و «گرگانس» در پاسخ این سخن را تأیید کرده است: «قبول دارم، این را دیشب به یکی از دوستان ایرانی‌ام که ناراحت بود گفتم. آنها می‌توانند پرتغال را شکست دهند و کی‌روش از همه چیز پرتغال باخبر است».

«نیت اسکات» از فعالان تحلیل ورزشی در فضای مجازی هم در توییتی نوشت: «اگر ایران لایی به پیکه را تبدیل به گل کرده بود، خودم را از پنجره پرت می‌کردم بیرون. من طبقه‌ی دوازدهم هستم و برایم مهم نیست. با حداکثر سرعت در حال حرکت به سمت پنجره بودم که ضربه‌ی سر از بالای دروازه بیرون رفت».

وب‌سایت ورزشی The 18 هم در مطلبی به قلم «تراویس یوستینگ» نوشت: «جرارد پیکه بازی را با صلح و عشق، با کمک به یک پرنده‌ی مجروح که در گوشه‌ی زمین افتاده بود آغاز کرد، ولی با حقارت از زمین خارج شد».

به نوشته‌ی این روزنامه‌نگار، در اواخر بازی «امیری» اما چندان مهربان نبود، و لایی او به پیکه باعث خواهد شد مدافع بارسلونا تاابد کابوس ببیند. «جیسون فاستر» یکی از کاربران آمریکایی توئیتر در توییتی نوشت: «ایران بازی را باخت، ولی برای همیشه وحید امیری را دارند که کاروکاسبی پیکه را نابود کرد. اولین لایی محشر جام جهانی ۲۰۱۸!»

استخدام دشمن مسی توسط پیکه

کمتر هوادار بارسلونایی پیدا می‌شود که کیکه ستین را نشانسد. یکی از حواشی مهم دوران حضور ستین بر روی نیمکت آبی اناری پوشان مربوط به دستیار وی یعنی ادر سارابیا و حواشی این مربی جوان با ستاره‌های بزرگ بارسلونا بود.

اخبار زیادی در مورد اختلافات ادر سارابیا با بازیکنان بزرگ بارسلونا از جمله لیونل مسی شنیده شد و این شایعات بعد از شکست این تیم در خانه سوسیداد پررنگ‌تر شد. یکی از دلایل اصلی اختلاف مسی و کیکه ستین در آن مقطع رفتارهای ادر سارابیا عنوان شد.

پیکه در آن مقطع به حمایت از این مربی پرداخته و مدعی شد بعد از شکست خوردن رخ دادن چنین مسائلی طبیعی است. بعد از گذشت نزدیک به ۱۰ ماه، پیکه مدافع باتجربه بارسلونا مالک باشگاه دسته دومی آندورا هدایت تیم را به ادر سارابیا سپرده است.

مصدومیت پیکه

نخستین دقایق از دومین روز آذرماه ۹۹ یکی از تلخ‌ترین اتفاقات دوران بازیگری پیکه رخ داد تا شاید برای همیشه پیکه با دنیای بازیکنی فوتبال خداحافظی کند. در شبی که بارسلونا در ورزشگاه واندامتروپولیتانو مهمان اتلتیکو مادرید بود در دقیقه ۶۰ دیدار پیکه پس از برخورد با بازیکن اتلتیکو (نخل کوریا) نقش بر زمین شد، بازی ادامه پیدا کرد تا اینکه داور دستور به توقف مسابقه داد چرا که مشکل پیکه جدی به نظر می‌رسید. پیکه از ناحیه زانوی راست احساس درد می‌کرد و به کمک تیم پزشکی راهی بیرون زمین شد. دقایقی پس از این مصدومیت کارلس پویول و خاویر ماسچرانو دو مدافع سابق بارسا در توئیتر به ابراز همدردی با پیکه پرداختند.

در حالی که تست‌های اولیه نشان می‌داد مشکل او خیلی جدی نیست اما در نهایت بارسا با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که پیکه با مشکل مصدومیت درجه سه رباط داخلی پای راست روبرو شده و رباط صلیبی زانوی وی نیز آسیب جزئی دیده است. تیم پزشکی بارسا مدت زمان مشخصی برای دوری او اعلام نکرده ولی قطعاً مصدومیت رباط صلیبی به ۴ تا ۶ ماه زمان برای بهبود نیاز دارد.

خداحافظی پیکه با مستطیل سبز

شنیده‌ها حاکی از آنست با توجه به اینکه پیکه از ناحیه زانو با مصدومیت شدید روبرو شده نتوانسته از پزشکان تضمین بگیرد که در صورت جراحی نشدن می‌تواند سلامتش را کاملاً به دست بیاورد و مثل گذشته در میادین حضور یابد.

او به همین علت تصمیمی بزرگ گرفته و قصد دارد با خداحافظی از فوتبال نامزد انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا شود. با اینکه پیکه تا کنون سابقه و تجربه مدیریتی ندارد اما پدربزرگ او آمادور برنابئو در گذشته نایب‌رئیس باشگاه بوده و تا دو هفته پیش به عنوان رابط بارسلونا با یوفا در این باشگاه خدمت می‌کرد.

شنیده‌ها حاکی از آنست پیکه حتی با کارلس توسکتس رئیس موقت باشگاه بارسلونا درباره نامزدی‌اش برای ریاست باشگاه صحبت کرده است.

کد خبر 472015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.