مجلس به دور از شعارهای تکراری، به قشر ضعیف جامعه توجه کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم به دور از شعارهای تکراری در مقام عمل به‌طور ویژه در بودجه سال ۱۴۰۰ برای تغییر در وضعیت زندگی قشر ضعیف جامعه اقدام مؤثری انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شرایط معیشتی و درآمدی بخش‌های متوسط و ضعیف جامعه نشان دهنده روزهای سخت و مشقت باری است که در طول دوران ۴۲ ساله انقلاب بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: کشوری که با داشتن یک درصد از جمعیت جهان حدود هفت درصد از منابع را در اختیار دارد نباید زندگی مردمش در چنین شرایط نامطلوب و غیر قابل قبولی باشد. وضعیت معیشتی قشر کارگر در کشور که در حد یک سوم خط فقر است، بسیار رقت‌آور و شرایط زندگی را برای آنان بسیار مشقت بار کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: ضعف پیش‌بینی‌های مناسب برای عدالت اقتصادی و اجتماعی باعث شده عده‌ای از افراد فرصت طلب از انجام تکالیف و پرداخت بدهی‌های قانونی خود غفلت کنند و این در حالی است که قشر ضعیف جامعه مانند کارگران، کارمندان و بازنشستگان در اولین روز دریافت حقوق خود ملزم به پرداخت مالیات هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت دشوار زندگی و میزان حقوق بازنشستگان ایام سخت و غیرقابل تحملی را به وجود آورده است، افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم به دور از شعارهای تکراری، در مقام عمل و به طور ویژه در بودجه سال ۱۴۰۰ با پیش بینی‌های لازم برای تغییر در وضعیت زندگی این قشر اقدام مؤثری انجام دهند.

امینی اضافه کرد: برای قشر مصرف کننده و ضعیف جامعه که اساساً مستأجر و یا در خانه‌های محقر با ساخت‌های غیر اصولی سکونت دارند نیز مالکیت مسکن به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است زیرا با افزایش فشار بر سرمایه گذاران، بسیاری از آنان با ایفای نقش واسطه عملاً این فشار را به طبقه مصرف کننده و متقاضی مسکن منتقل می‌کنند.

وی تاکید کرد: واسطه‌ها در هر شرایطی به ثروت اندوزی خود می‌پردازند و بدون پرداخت مالیات هر روز فربه‌تر از روز قبل در نظام اداری و مالی سیستم‌های اداری به تحصیل مال نامشروع مشغول بوده و همچنان ترک تازی می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران مناطق باید از اتخاذ آسان‌ترین نحوه کسب درآمد که همان شهر فروشی است، پرهیز کنند، ادامه داد: فارغ از اهمیت سقف بودجه آنچه در لایحه تقدیمی به شورا اهمیت دارد روش کسب، کیفیت درآمد و هزینه تمام شده بودجه است.

وی با بیان اینکه میزان نارضایتی‌ها در مقایسه با کل شهروندان اندک به نظر می‌رسد اما همین میزان نیز نباید منجر به نارضایتی شهروندان شود، افزود: اصفهان همچنان محیطی نا مناسب و لرزان در بخش سرمایه گذاری دارد و باید بخش‌های متولی در شهر و استان تلاش‌های حمایتی خود را افزایش داده و حقوق آنها را رعایت کنند.

امینی گفت: وظیفه سنگین شورای اسلامی شهر، نظارت بر حسن اجرای بودجه برای تحقق صحیح و با کیفیت آن، خصوصاً در بخش درآمدی با رعایت حقوق شهر و شهرداری است.

کد خبر 472006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.