تاکیدات شورای شهر برای تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزایش سهم بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری شهرداری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش شده بودجه سالانه شهرداری منطبق بر واقعیت بوده و استحصال مبلغ آن ممکن باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی، در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بودجه شهرداری مرکزی، مناطق و سازمان‌های وابسته در قالب بودجه ۱۴۰۰ به شورا تقدیم شد تا چراغ راه برنامه‌ریزی برای سال آینده شهر باشد.

وی افزایش سهم بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را از تأکیدات مهم شورا در خصوص بودجه شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: تلاش شده بودجه سالانه منطبق بر واقعیت بوده و استحصال مبلغ آن ممکن باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بودجه، تخصیص منابع درآمدی محدود برای تقاضاهای نامحدود است بنابراین باید در این زمینه اولویت‌بندی شده و جلب مشارکت بخش خصوصی در آن گنجانده شود تا شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در شهر فراهم باشد.

وی شفافیت را یکی دیگر از تأکیدات شورا هنگام تصویب لایحه بودجه دانست و اضافه کرد: بودجه پس از تصویب در صحن علنی، باید در اختیار شهروندان قرار گیرد تا بدانند در سال آینده چه اتفاقاتی در شهر خواهد افتاد.

نصراصفهانی با بیان اینکه هرچه پیش می‌رویم نیازهای شهر و توقع از مدیریت شهری نیز بیشتر می‌شود بنابراین بودجه باید نیاز حداقلی شهر و شهروندان را پاسخ دهد، اضافه کرد: امور رفاهی کارکنان شهرداری نیز باید در آن به نحو مطلوبی لحاظ شود تا سبب ایجاد انگیزه به شهروندان در عرصه‌های مختلف باشد.

نیازمند بازگشت به ارکان نظام جمهوری اسلامی هستیم

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی بعد از سال‌ها تلاش، جان‌فشانی و از خودگذشتگی مردم ایران به پیروزی رسید و در نخستین روز دهه فجر یاد و خاطره همه کسانی که در این پیروزی نقش داشته‌اند را گرامی می‌داریم.

نصراصفهانی با اشاره به روز زن و نقش بانوان در پیروزی انقلاب، افزود: وقتی روزهای خوب انقلاب را مرور کنیم، حضور زنان چنان پررنگ بود که اگر آن‌ها نبودند، یقیناً پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با مشکل مواجه می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه یکرنگی و یکدستی مرد و زن، پیر و جوان و مردم شهری و روستایی است که اهداف این انقلاب را با رهبری حضرت امام (ره) به ثمر رساندند.

وی با اشاره به جانفشانی ایثارگران و حضور آحاد مردم در برنامه‌های انقلاب و نقش امام و رهبری در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اکنون بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و هم‌افزایی میان مردم هستیم و باید مردمی که همه جا در کنار مسئولان بوده‌اند، در تصمیمات مورد توجه باشند.

نمایشگاه صنایع‌دستی، داشته‌های اصفهان را حفظ می‌کند

نصراصفهانی با اشاره به آئین رونمایی از نخستین جشنواره صنایع دستی ایران با عنوان "دستان خلاق"، ادامه داد: این نمایشگاه حاصل همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شهرداری اصفهان است و می‌تواند عاملی باشد تا بازگشتی به اندوخته‌های خود داشته و توجه ویژه‌ای به این سرمایه‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حدود ۷۰۰ رشته صنایع دستی در جهان وجود دارد که در ایران ۳۰۰ رشته و در اصفهان ۱۹۰ رشته ثبت شده است بنابراین در شهر و استان اصفهان سرمایه‌ای ارزشمند داریم، که باید برای آموزش و توانمندی در این زمینه تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این جشنواره زمینه‌ساز استفاده بیشتر از صنایع دستی بوده و سبب آگاهی بیشتر مردم نسبت به صنعتی است که در آینده پشتوانه مالی برای شهروندان خواهد بود، گفت: لازم است مدیریت شهری و استانی و هنرمندان فعال برای به ثمر نشستن جشنواره با یکدیگر همراهی کنند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز توانمندسازی بانوان در منطقه ۱۲ شهرداری، اظهار امیدواری کرد: نیاز این منطقه در اشتغال و توانمندسازی زنان به‌واسطه این مرکز پوشش داده شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: اتفاق دیگری که در هفته گذشته در مرکز تحقیقات معلمان با حضور وزیر آموزش و پرورش رخ داد، رونمایی از پوستر محتوای الکترونیک کتاب شهر بود که توسط شهرداری آماده شده است؛ این کتاب با اقبال آموزش و پرورش روبه‌رو شد و پس از تدوین و تألیف در شهرداری و تأیید در وزارت آموزش و پرورش قرار شد به عنوان منبع آموزشی کلاس شهر استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد: این کتب که در حوزه فرهنگ شهروندی به دانش‌آموزان در دوره ابتدایی آموزش داده می‌شود، به عنوان الگوی آموزشی در کشور مطرح شود.

کد خبر 471985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.