بهره‌برداری از طرح جمع‌آوری و ذخیره آب‌های سطحی در فردوس

شهردار فردوس گفت: طرح جمع‌آوری و ذخیره آب‌های سطحی شهر فردوس به عنوان پروژه شاخص شهری در دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایمنا، علی کاظمی بهره‌برداری از استخر ۶۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب‌های سطحی شهر فردوس را از طرح‌های دهه فجر اعلام کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های شهروندان و شهرداری فردوس کنترل و استفاده بهینه از آب‌های سطحی بود که با مساعدت استانداری خراسان جنوبی و تلاش کارکنان شهرداری فردوس در این ایام بهره‌برداری از آن محقق شد.

وی گفت: بخش دیگری از پروژه‌های عمرانی شهرداری فردوس با اجرای سه هزار و ۲۰۰ متر اصلاح، بهسازی و جدول‌گذاری کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بهره‌برداری از ۱۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر با اعتبار یک میلیارد تومان است که سعی داریم در جهت تسهیل و بهبود عبور و مرور شهروندان و با مناسب شدن شرایط آب و هوایی همچنین تأمین قیر مورد نیاز این کار را ادامه دهیم.

شهردار فردوس عنوان کرد: دهه فجر امسال در مجموع هفت پروژه شهری در شهر فردوس افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که شامل بهره‌برداری از شش طرح عمرانی و خدماتی و یک پروژه کلنگ‌زنی با هزینه بیش از ۵۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: در راستای احداث، توسعه و تجهیز فضای سبز شهری، بهره‌برداری از پارک محله‌ای در خیابان فردوسی با هزینه سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در دهه فجر امسال انجام خواهد شد.

کاظمی افتتاح مسیر دوچرخه سواری پیرامون پارک گردشگری تون را از دیگر پروژه‌های شهرداری فردوس عنوان کرد و گفت: این مسیر با اجرای ۸۰۰ متر باند مخصوص شامل جدول‌گذاری، آسفالت، نصب پایه چراغ و تأمین روشنایی، نصب علائم و خط کشی با اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ماده ۵۸ سازمان شهرداری‌های کشور احداث شده است.

وی ادامه داد: با هدف دفن زباله‌ها به صورت بهداشتی همچنین کنترل و مدیریت شیرابه‌ها و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی دفن پسماند، دفن سلول جدید با ظرفیت پذیرش ۸ هزار متر مکعب شامل عملیات خاکبرداری، شیب بندی، زهکشی و مخزن ذخیره شیرابه برای جلوگیری از نفوذ شیرابه به خاک با اعتبار یک میلیارد ریال بهره‌برداری خواهد شد.

شهردار فردوس گفت: همچنین در راستای توزیع عادلانه محیط‌های ورزشی و تفریحی در منطقه جوادالائمه (ع) زمین ورزشی روباز به مساحت دو هزار متر مربع با پیش بینی اعتبار شش میلیارد ریال با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فردوس کلنگ‌زنی می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 471958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.