پیغمبریه؛ گنجینه‌ای از تاریخ مدفون شده قزوین

عضو شورای شهر قزوین گفت: خیلی‌ها برای مراسم سال تحویل یا نماز یا زیارت آخر ماه به پیغمبریه رفته‌اند ولی فکر می‌کنم خیلی‌ها مثل من نمی‌دانند که در زیر زمین دنیایی است متفاوت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدیه‌سادات قافله‌باشی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"گاهی وقت‌ها بعضی از دعوت‌ها چنان لذتبخش است که دلت می‌خواهد ساعت‌ها وقت بگذاری و جاهای ندیده شهر را اکتشاف کنی.

”پیغمبریه"یا همان "چهار انبیا"با گنبد فیروزه اش در مرکز شهر، مقبره چهار تن از پیامبران بنی‌اسرائیل است که مژده میلاد مسیح را از اورشلیم به شرق آورده اند.

خیلی‌ها برای مراسم سال تحویل یا نماز و یا زیارت آخر ماه به پیغمبریه رفته‌اند ولی فکر می‌کنم خیلی‌ها مثل من نمی‌دانند که در زیر زمین دنیایی است متفاوت.

سنگ قبرهای تاریخی و قبور شخصیت‌های مؤثر و عالمان و نیکان شهر و حتی قبور ناشناخته با طاق‌های ضربی تو در تو و سردابی که در آن سال‌هاست باز نشده، تاریخ مدفون شده شهر با رازهای کشف نشده است!

عطش دیدن آنقدر جذاب است که با تلاش فراوان از پله‌های فلزی بالا می‌رویم به پشت بام می‌رسیم، رنگ فیروزه‌ای گنبد با رنگ نیلگون آسمان یکی می‌شود و صدای اذان در شهر می‌پیچد.

حیاط موزه چهلستون، حجره‌های مسجد حیاط دولتخانه صفوی، فضاهای خالی و حتی ایزوگام نچسب پشت بام که انعکاس نور را دو چندان می‌کرد.

امروز روی پشت بام چیزی که بیشتر از همه حس می‌شد مرزهای نانوشته دستگاه‌هایی بود که به تاریخ پر افتخار شهر افتخار نمی‌کنند! "

کد خبر 471824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.