اجرای رویدادهای فرهنگی و ورزشی در شهر تالابی خمیر

شهردار شهر تالابی خمیر گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی آموزش و تالاب‌ها، فعالیت‌ها و رویدادهای متنوع فرهنگی و ورزشی از سوی شهرداری در تالاب در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، جواد محمودی اظهار کرد: برگزاری مراسم «رقص قلم در راه ابریشم» در کنار قلعه تاریخی شهر بندر خمیر از جمله برنامه‌هایی به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها بوده که روز گذشته با استقبال گسترده مردم فرهنگ دوست این شهر همراه بود.

وی ادامه داد: رقص قلم در راه ابریشم، عنوان نمایشگاه بزرگی از آثار شاخص خوشنویسان جهان است که به میزبانی ایران و کمیسیون ملی یونسکو انجام می‌شود، بندر خمیر از جمله شهرهایی است که حمایت خود را از این برنامه‌ها با نمایش آثار خوشنویسان برتر همزمان با شهرهای بزرگ و با همراهی برنامه‌های موسیقی محلی مختلف به اجرا گذاشته است.

شهردار شهر تالابی خمیر اضافه کرد: پاکسازی جزیره خور خوران بندر خمیر با مشارکت صاحبان قایق‌های موتوری و شهروندان داوطلب، نقاشی گونه‌های تالابی روی سطل‌های زباله بازیافتی به صورت داوطلبانه با موضوع حفاظت از تالاب‌ها و همچنین رویداد ورزشی «پدل رانینگ» از دیگر برنامه‌های برگزارشده به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها و آموزش بوده است.

محمودی برگزاری مراسم پلاک‌کوبی شهر یادگیرنده یونسکو در بندر خمیر را به عنوان یکی از مهم‎‌ترین این رویدادها نام برد و گفت: با توجه به کسب بندر خمیر به عنوان ارزشمند شبکه شهرهای یادگیرنده، مراسمی تحت عنوان پلاک‌کوبی شهر یادگیرنده با حضور دبیرکل ملی یونسکو در این شهر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین همایش روز جهانی تالاب‌ها ۱۲ بهمن ماه امسال با حضور مقامات، مهمانان کشوری و استانی به صورت محدود در بندر خمیر برگزار می‌شود.

شهرداری شهر تالابی خمیر افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی از برنامه‌ها از جمله نمایشگاه عرضه محصولات و صنایع دستی هنرمندان به صورت فیزیکی برگزار نمی‌شود و فروش این محصولات در وب سایت «پُتِنگ» که توسط تعدادی از جوانان شهر خمیر طراحی و راه اندازی شده است، به صورت آنلاین عرضه می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر تالابی بندر خمیر به عنوان نخستین شهر ملی تالابی ایران، در سال‌های اخیر میزبان همایش بزرگ جهانی در روز تالاب‌ها بوده است؛ در سال جاری نیز موفق به کسب عنوان ارزشمند شهر یادگیرنده یونسکو در کنار شهرهای بزرگی چون تهران و اصفهان شده است. تالاب خور خوران بندر خمیر هرمزگان در واقع یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تالاب‌های دریایی ایران و خاورمیانه با بیش از ۱۰۲ هزار هکتار مساحت است که در سال ۱۹۷۵ به عنوان تالاب بین‌المللی در کنوانسیون رامسر ثبت شد. شهر خمیر در ۷۵ کیلومتری غرب هرمزگان به واسطه‌ی مجاورت با این تالاب در بهمن‌ماه سال ۹۷ توانست عنوان نخستین شهر ملی تالابی ایران را کسب کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 471767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.