اصفهان را از تک بعدی بودن در والیبال بانوان خارج کنید

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن گفت: متمرکز بودن مسابقات لیگ برتر والیبال بانوان تیم ها را در دور نهایی از یکدیگر جدا کرد و سطح فنی مسابقات را بالا برد.

فریبا صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نایب قهرمانی تیم والیبال بانوان ذوب آهن در لیگ برتر اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی که انجام داده بودیم، تمرینات خود را از اواخر تیر ماه شروع کردیم و با ۱۸ بازیکن قرارداد بستیم. ابتدا قرار بود مسابقات به صورت رفت و برگشت از اواخر مهرماه آغاز شود که به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا این مسابقات با تغییر شیوه برگزاری دیرتر آغاز شد و در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود.

وی ادامه داد: ۸ تیم حاضر در مسابقات به دو گروه ۴ تیمی تقسیم شدند که از هر گروه دو تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند و تیم‌های دیگر نیز برای مقام‌های پنجم تا هشتم با هم رقابت کردند. دور نهایی مسابقات به صورت رفت و برگشت در شهر تهران به صورت متمرکز برگزار شد.

صادقی افزود: برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در تهران شرایط ما را نسبت به ۳ تیم دیگر سخت‌تر کرده بود زیرا ۲ تیم سایپا و پیکان در تهران ساکن بودند و شهرداری قزوین نیز فاصله کمی تا تهران داشتند و فقط تیم ما فاصله ۵۰۰ کیلومتری داشت و باید هر هفته در تهران حاضر می‌شدیم. به هر حال به دلیل متمرکز بودن و استفاده از ویدئو چک تصمیم گرفته شد بازی‌ها در تهران برگزار شود که ما پذیرفتیم.

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن تصریح کرد: ۲ عامل تا حدودی ما را آزار داد. یکی سفرهای مکرر که به شکل زمینی انجام می‌شد بود که فشار را بر روی بچه‌های ما بیشتر می‌کرد. دومین عامل این بود که ما در شروع لیگ ۲ بازیکن مؤثر خود را به دلیل مهاجرت و آسیب تا انتهای مسابقات در اختیار نداشتیم که فکر می‌کنم اگر ۲ بازیکن خود را داشتیم و مسابقات نیز به شکل سال‌های گذشته برگزار می‌شد و شراط میزبانی داشتیم، شاید می‌توانستیم مقام اول را کسب کنیم.

وی در ارتباط با حضور ۲ بازیکن تیم ذوب آهن در جمع بهترین‌های لیگ ادامه داد: با وجود مشکلات و فشردگی که برای ما وجود داشت، بازیکنان ما همه خوب کار کردند و توانستیم این نتیجه را بگیریم. ۲ بازیکن ما در پست‌هایی که داشتند، با توجه به استفاده از سیستم VIS جز امتیازآورترین ها شدند که نتیجه تلاش و زحمت خودشان بوده است و حضور آنها به تیم ما کمک کرده است.

صادقی با اشاره به سطح فنی لیگ امسال خاطرنشان کرد: متمرکز بودن شیوه لیگ را تغییر می‌دهد اما یکی از نکات مثبت این متمرکز بودن این بود که تیم‌ها را در دور نهایی از یکدیگر جدا کرد و ما در دور نهایی شاهد رقابت‌های سبک نبودیم و سطح فنی بازی‌ها را تا حدود زیادی بالا برد.

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن در پایان گفت: از فدراسیون والیبال به دلیل استفاده از ویدئو چک و سیستم VIS که کمک زیادی به برگزاری مسابقات کرد و همچنین از باشگاه ذوب آهن که سال‌ها است اسپانسر والیبال بانوان است به خاطر حمایتشان تشکر می‌کنم. از مسئولین خواهش می‌کنم اصفهان را از تک بعدی بودن در والیبال بانوان خارج کنند، زیرا بازیکنان مستعد زیادی داریم که به دلیل عدم حضور اسپانسر در استان‌های دیگری بازی می‌کنند.

کد خبر 471763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.