ابزارهای پیام‌رسانی نیازمند بازنگری است

شهردار مشهد با بیان اینکه مهمترین رمز جهانی شدن تعالی بخشی به ابزار و شکل پیام رسانی است، گفت: با توجه به این موضوع معتقدیم زبان هنر به ویژه هنر خوشنویسی یکی از ابزارهای مهم و زیبا برای پیام رسانی در سطح منطقه و جهان است.

به گزارش ایمنا، محمد رضا کلائی در آئین اختتامیه نمایشگاه بین المللی خوشنویسی جاده ابریشم تحت عنوان «رقص قلم» که با حضور وزرای خارجه، میراث فرهنگی و علوم، رئیس کمیسیون ملی یونسکو و جمعی از سفرای کشورهای مسیر جاده ابریشم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه خوشنویسی رقص قلم اتفاق بزرگی در حوزه تمدن و فرهنگ بود که طی هفته گذشته در مشهد و اکنون در تهران شاهد آن بودیم.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های خوشنویسی به عنوان هنری تأثیر گذار اهمیت ابزار به اندازه هدف برای پیام رسانی است، به گونه‌ای که فرم به اندازه محتوا برای هنرمند اهمیت دارد.

شهردار مشهد با بیان اینکه اگر می‌خواهیم پیام ما دچار بازنگری شود باید ابزارها و فرم پیام رسانی را مورد بازنگری قرار دهیم، تصریح کرد: معتقدم اگر به دنبال جهانی شدن هستیم، مهمترین رمز آن تعالی فرم و ابزار پیام رسانی به جهانیان است که با برگزاری این نمایشگاه طی هفته گذشته این فرضیه تأیید شد.

وی با تاکید بر اینکه تعالی فرم و قالب ما را از هر مسیری به جهانی شدن نزدیک‌تر می‌کند، ادامه داد: پیامی که توأم با فرهنگ آزادگی باشد، می‌تواند مانند قاره‌پیما جهانی عمل کند و برای تحقق این هدف به شدت نیازمند تمرکز روی ابزار هستیم.

کلائی معتقد است: اگر پیامی به اندازه لازم تکثیر نشود باید در ابزار و فرم ارائه فن تجدید نظر کرد.

کد خبر 471749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.