سرزمین موعود اوباما در ایران

با پایان ترجمه فارسی کتاب "یک سرزمین موعود" نوشته باراک اوباما، پیش فروش آن از سوی نشر مهراندیش آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باراک حسین اوباما وکیل، سناتور و چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا طی دو دوره چهار ساله است. " یک سرزمین موعود" چهارمین اثر اوباماست، او در این کتاب از حضورِ به‌عنوان سناتوری جوان در مجلسِ سنای آمریکا تا روزهایِ اول حضور در کاخ سفید، حقوقِ سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان، بهار عربی و منازعه اعراب و اسرائیل، بحرانِ مالیِ آمریکا و اروپا، تغییراتِ اقلیمی، وقایع ایران و «عملیات نیزه نپتون» و نابودی اسامه بن‌لادن سخن گفته است.

این کتاب در ۲۷ آبان ماه منتشر شد و با فروش ۸۸۷ هزار نسخه‌ای در روز نخست، رکورد فروش کتاب در روز نخست که متعلق به کتاب " شدن" میشل اوباما بود را شکست.

"یک سرزمین موعود" توسط زهرا نور بخش، سعید نیک روز، امید عشیریه و پوریا حسنی ترجمه شده  است. حسنی پیش از این کتاب‌های افسارگسیخته، خاطرات یک خودی در کاخ سفید ترامپ؛ آن‌ها خود را کو کِلاکْس کِلَن می‌نامند؛ اتاقی که در آن اتفاق افتاد، خاطرات کاخ سفید؛ بیش از حد و همیشه ناکافی، چگونه خانواده ما خطرناک‌ترین مرد جهان را به وجود آورد؛ ناسپاس، یک شرح حال، داستان واقعی وکیل شخصی سابق رئیس‌جمهور دونالد جی. ترامپ؛ با تمام احترام، دفاع از آمریکا با شجاعت و متانت و خشم را ترجمه کرده بود.

نشر مهر اندیش در پاسخ به اعتراض مخاطبان مبنی بر اینکه چرا این کتاب را با چهار مترجم منتشر کرده است، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از نظر زمانی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست که کتابی بالغ بر ۸۰۰ صفحه را تنها یک مترجم طی یک ماه با ترجمه‌ای روان و صحیح انجام دهد، چند ویراستار به صورت همزمان روی این کتاب نظارت داشتند تا ترجمه در نهایت کیفیت و سرعت انجام شود، کتاب بسیار تخصصی است و شامل مسائل جزئی انتخاباتی، روابط بین‌الملل، دیپلماسی، تحلیل‌های منطقه‌ای و تاریخی است، لذا به تحقیق بسیار نیاز دارد که کلید واژه‌ها دقیق و کامل توضیح داده شوند تا خواننده سردر گم نشود، از طرفی مترجم‌ها با دقت کامل روی متن تمرکز می‌کنند و سرپرست گروه ترجمه "پوریا حسنی" بر کار سایر مترجمان نظارت کیفی کامل انجام می‌دهد تا عبارات و واژه‌ها در نهایت دقت به دست مخاطبان فارسی زبان برسد.

اوباما در پیشگفتار این کتاب نوشته است:

مدت کوتاهی پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ام نوشتن این کتاب را شروع کردم؛ پس از آن‌که من و میشل برای آخرین بار سوار هواپیمای ایرفورس وان [هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور آمریکا] شدیم و برای استراحتی که مدت‌ها به تأخیر افتاده بود، به سمت غرب پرواز کردیم. فضا در هواپیما تلخ و شیرین بود. هر دوی ما از نظر جسمی و روحی خسته بودیم نه فقط به خاطر سختی‌های هشت سال گذشته، بلکه به دلیل نتیجه‌ غیرمنتظره‌ انتخاباتی که در آن کسی به عنوان جانشین من انتخاب شده بود که دقیقاً نقطه‌ مقابل تمام اعتقادات ما بود. با وجود این ما خوشحال بودیم، چون می‌دانستیم نهایت تلاشمان را کرده‌ایم و می‌دانستیم هرقدر هم که من در ریاست‌جمهوری‌ام ناقص بودم، هر قدر هم که نتوانسته بودم پروژه‌هایی را که امیدوار بودم به سرانجام برسانم، اما باز هم کشور الان از زمانی که کارم را شروع کرده بودم، وضعیت بهتری دارد.

کتاب " یک سرزمین موعود" در ۷۷۴ صفحه و با قیمت ۱۸۰ هزار تومان از سوی نشر مهراندیش آماده فروش است.

کد خبر 471728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.