برگزاری نمایشگاه "میراث‌داران شهر" در منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: این منطقه در سال جاری با گردآوری تصاویر و مطالب مربوط به ابنیه‌های تاریخی مبادرت به تدوین و چاپ کتابی تحت عنوان «میراث‌داران شهر» جهت اطلاع‌رسانی مؤثر کرده است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه سه شهرداری یکی از مناطقی است که از قدمت زیادی برخوردار است از این همین رو ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری خاصی دارد.

وی افزود: در شهرهایی که به عنوان پایتخت محسوب می‌شده‌اند تمامی کارکردهای زندگی شهری در آن بنا نهاده می‌شد که آثار تاریخی از انواع مختلفی همچون عصارخانه، ضرابخانه، مناره‌ها در کنار سایر بناها از جمله حمام‌ها، بازارها، سراها، تیمچه‌ها، مدارس، خانه‌ها، زورخانه‌ها، مقبره‌ها، امامزاده‌ها و مساجد در آن به چشم می‌خورد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری در سه دهه گذشته با توجه به اهمیت دادن به فرهنگ و تمدن ایران قدیم تا کنون بیش از ۱۰۰ بنای تاریخی را در محدوده منطقه سه مرمت و احیا کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری این منطقه با ابداع شعار "میراث داران شهر" در دو سال گذشته مبادرت به اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های مختلف شهرداری، سایر رسانه‌ها و فضاهای مجازی کرده است، گفت: سال گذشته همایش میراث‌داران شهر توسط این منطقه با هدف برقراری ارتباط مؤثر بین مرمتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی با مدیران شهری در راستای هموارسازی مشکلات در این عرصه برگزار شد.

کارگر اظهار کرد: در سال جاری نیز برگزاری نمایشگاهی دائمی از مجموعه تصاویر مرمت شده در محل اداری این منطقه برنامه‌ریزی شده که پس از آن با گردآوری تصاویر و مطالب مربوط به ابنیه‌های تاریخی مبادرت به تدوین و چاپ کتابی تحت همین عنوان (میراث‌داران شهر) جهت اطلاع‌رسانی مؤثر خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اطلاع رسانی مطلوب گام‌های بیشتری جهت احیای بافت‌های تاریخی و ارزشمند این منطقه در سال‌های آینده توسط ارگان‌ها و بخش‌های خصوصی برداشته شود.

کد خبر 471674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.