گرجستان محدودیت ورود اتباع خارجی را لغو می‌کند

«ناتیا تورناوا» وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان روز جمعه گفت: گرجستان محدودیت ورود اتباع خارجی واکسینه شده در مقابل ویروس کرونا به این کشور را لغو می‌کند.

‌به گزارش ایمنا تورناوا در نشست خبری افزود: اتباع خارجی که از واکسن کرونا استفاده کرده‌اند از این پس می‌توانند وارد گرجستان شوند.

وی اظهار کرد، همچنین اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوییس، آمریکا، عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و رژیم صهیونیستی که علیه ویروس کرونا واکسینه نشدند نیز می‌توانند وارد گرجستان شوند ولی آنها باید نتیجه منفی آزمایش PCR کووید ۱۹، در ۷۲ ساعت اخیر را داشته و در سومین روز اقامت نتیجه تکرار آزمایش را ارائه کنند.

این در حالی است که دولت گرجستان از شرکت‌های هواپیمایی خواست به آن عده از اتباع خارجی که علیه کووید -۱۹ واکسینه نشدند و یا آزمایش PCR را ندارند اجازه پرواز به این کشور ندهند.

دولت تفلیس همچنین برنامه ریزی کرده است که از اول فوریه (۱۳ بهمن ماه) حمل و نقل هوایی میان گرجستان و کشورهای خارجی را از سر بگیرد.

حمل و نقل هوایی از گرجستان به کشورهای خارجی و بالعکس از فروردین ماه سال جاری به دلیل همه گیری کووید -۱۹ متوقف شده بود.

تا کنون بیش از ۲۵۶ هزار تن در گرجستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۴۷ هزار نفر از آنها درمان شده و سه هزار و ۱۴۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۹ مورد ابتلای به ویروس کرونا در گرجستان به ثبت رسید که پایین‌ترین شاخص در سه ماه اخیر در این کشور به شمار می‌رود.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 471644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.