اهدا یک دستگاه ویدئو لارنگوسکوپ به بیمارستان شهید بهشتی آستارا

رئیس بیمارستان شهید بهشتی آستارا از اهدا شدن یک دستگاه ویدئو لارنگوسکوپ به ارزش یک میلیارد ریال توسط خیران به بیمارستان این شهرستان خبر داد.

سیدحسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ویدئو لارنگوسکوپ وسیله‌ای است که جهت لوله‌گذاری داخل تراشه در بیماران نیازمند بیهوشی و یا نارسایی تنفسی به کار برده می‌شود که امروز این دستگاه به ارزش یک میلیارد ریال توسط خانواده گل‌حسنی از شهروندان بندر آستارا به بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی شهید بهشتی این شهرستان اهدا شد.

وی افزود: از این دستگاه در عملیات احیای قلبی و تنفسی پیشرفته و نیز در اتاق‌های عمل و هنگام بیهوشی استفاده می‌شود، تمام بخش‌های بیمارستانی و تیم‌های امداد و نجات و فوریت پزشکی ملزم به همراه داشتن این وسیله و آشنایی با روش بکارگیری آن هستند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی آستارا تصریح کرد: پزشکان بیهوشی، تکنسین‌های هوشبری و فوریت‌های پزشکی و پرستاران بخش‌های اورژانس و ویژه اغلب در روند احیای قلبی ریوی و درمان بیمار به ویدئو لارنگوسکوپ و لوله گذاری داخل تراشه اقدام می‌کنند.

احمدی از خانواده گل‌حسنی برای اهدای دستگاه ویدئو لارنگوسکوپ به بیمارستان شهید بهشتی آستارا تجلیل کرد و گفت: بیمارستان آستارا در گذشته فاقد این دستگاه حیاتی بود و تمام بیماران بدحال تنفسی، تصادفات و نوزادان به ناچار به مرکز درمانی رشت اعزام می‌شدند که با تأمین دستگاه لارنگوسکوپ از این پس اقدامات درمانی در این شهرستان انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 471618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.