علی انصاریان؛ از بازی در استقلال و پرسپولیس تا سینما + بیوگرافی

علی انصاریان بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال، بازیگر و خواننده است انصاریان با پرسپولیس به اوج رسید اما با تصمیمی عجیب به استقلال پیوست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی انصاریان متولد ۱۴ تیر ۱۳۵۶ در تهران، بازیکن بازنشسته، مجری و بازیگر است. وی با ۱۸۶ سانتی متر قد به عنوان مدافع تجربه پوشیدن پیراهن هردو تیم استقلال و پرسپولیس را دارد.

دوران کودکی علی انصاریان

علی انصاریان در ۱۴ تیر سال ۱۳۵۶ در شهر تهران به دنیا آمد. وی یک خواهر و یک برادر دارد. انصاریان زمانی که ۱۳ سال سن داشت به تیم نوجوانان پیام تهران پیوست و برای دو فصل در این باشگاه به میدان رفت.
علی انصاریان در دوران نوجوانی در تیم‌های بانک سپه و بانک ملی تجربه بازی در آنها را دارد. پیوستن وی به فجر سپاسی فرصتی فوق‌العاده برای انصاریان بود که بتواند خودش را به سطح اول فوتبال کشور برساند و به یکی از بازیکنان شناخته شده فوتبال کشور تبدیل شود.

دوران مدرسه

علی از همان دوران کار می‌کرد تا کمک‌خرج خانواده باشد. تابستان‌ها به همراه برادرش شانسی و آلاسکا میفروخت و در مکانیکی، تراشکاری و … شاگردی می‌کرد. در دوران دبیرستان چهار بار مدرسه عوض کرد. به قول خودش هر جا می‌رفت دعوا به پا می‌کرد و اخراج می‌شد. همین خلق در زمین فوتبال هم با او بود در دوران فوتبالش نزدیک به ۱۰۰ بار عضلات مختلفش بخیه خورد.

آغاز فعالیت حرفه‌ای

علی انصاریان در سال ۱۳۷۵ برای دو فصل به تیم فجر سپاسی پیوست. انصاریان در فجر سپاسی یکی از بازیکنان اصلی این تیم به شمار می‌رفت و به دلیل بازی خوبی که از خود نشان داد توانست نظر باشگاه پرسپولیس را به خود جذب کند.

حضور انصاریان در پرسپولیس

انصاریان در سال ۷۷ به پرسپولیس پیوست و برای پنج فصل پیاپی به عنوان یکی از بازیکنان محبوب پرسپولیس به شمار می‌رفت.

شماره ۸ اسبق قرمزها در نخستین دوره حضور در پرسپولیس در ۸۸ بازی که برای این باشگاه به میدان رفت ۱۰ گل برای این تیم به ثمر رساند که این آماری بسیار خوب برای یک مدافع میانی به حساب می‌آمد. انصاریان در پی اختلاف با کادر فنی پرسپولیس باعث شد تا برای یک نیم فصل از این تیم جدا شده و به سایپا بپیوندد.

علی انصاریان در سایپا شش بازی را انجام داد، اما در نهایت با مساعد شدن شرایط کادر فنی پرسپولیس به تیم محبوب خودش بازگشت و این بار برای دو فصل در این تیم بازی کرد و در ۴۸ بازی ۱۱ گل به ثمر رساند.

جدایی ناگهانی از پرسپولیس و پیوستن به استقلال

با اینکه انتظار می‌رفت علی انصاریان با همه ی مشکلات به خاطر هواداران در پرسپولیس باقی بماند، اما وی با عقد قراردادی یک ساله به تیم استقلال پیوست. بدین ترتیب انصاریان، تمام عزتی را که در سال‌ها برای خودش ساخته بود را با یک تصمیم اشتباه خراب کرد.

علی انصاریان در استقلال یکی از بازیکنان اصلی استقلال بود و در مجموع در ۲۳ دیدار برای این تیم بازی کرد و چهار گل را هم به ثمر رساند.

در نهایت فشارهای بسیار زیادی که در پی تصمیم عجیب انصاریان برای پیوستن به استقلال روی او بود، روی بازی اش اثر گذاشت و سیر نزولی انصاریان از همان سال شروع شد.

جدا شدن از استقلال و بازی در تیم‌های مختلف

انصاریان در فصل ۸۶-۸۷ به استیل آذین پیوست و ۲۰ بازی را برای این تیم به انجام رساند. انصاریان پس از جدایی از استقلال در هیچ باشگاهی برای بیش از یک سال ماندگار نبود. وی پس از حضور در استقلال اهواز، گسترش فولاد، شهرداری تبریز و شاهین بوشهر در نهایت تصمیم گرفت تا از فوتبال خداحافظی کند.

حضور در تیم ملی

انصاریان در بین سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۶ نیز به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد، اما به دلیل ترافیک سنگین در پست دفاع وسط و حضور بازیکنانی چون یحیی گل محمدی، رحمان رضایی و افشین پیروانی فرصت بازی چندانی پیدا نکرد و تنها در ۶ بازی برای تیم ملی به میدان رفت.

خداحافظی از فوتبال

علی انصاریان در سال ۱۳۹۰ در ۳۴ سالگی با شاهین بوشهر از فوتبال خداحافظی کرد.

اعتراف انصاریان به بزرگترین اشتباه زندگی‌اش

انصاریان در سال ۱۳۹۱ در برنامه ویتامین سه علی ضیا اعلام کرد، بزرگترین اشتباه زندگی ام بازی در استقلال بود اما شرایطی به وجود آمد که مجبور به این کار شدم.

حضور در عرصه بازیگری

علی انصاریان بعد از خداحافظی با فوتبال ترجیح داد به طور کلی فوتبال را کنار بگذارد و شانس خود را در حوزه‌ی دیگری امتحان. انصاریان مدتی به عنوان کارشناس فوتبال در تلویزیون حاضر شد و پس از مدتی تصمیم گرفت تا با بازی در چند فیلم سینمایی خودش را در حوزه بازیگری و سینما معروف کند.

فیلم‌هایی که علی انصاریان در این سال‌ها به بازی در آنها پرداخته است، بیشتر به فیلم‌های سوپر مارکتی معروف بوده و انصاریان در این فیلم‌ها با بازیگران دست چندم هم بازی شده است.
مهم‌ترین آثار وی در حوزه‌ی سینما و تلویزیون را می‌توانی سریال کیمیا نامید.

در این مجموعه علی انصاریان در یک نقش فرعی به ایفای نقش پرداخت و بازی خوبی را هم از خود به نمایش در آورد. وی در سریال آسپرین که محصول شبکه نمایش خانگی است، نیز به ایفای نقش پرداخت و فیلم ویدئویی هدیه نیز از او در سوپر مارکت ها پخش شد؛ او در این فیلم ویدئویی با ماه چهره خلیل هم بازی شد و عکس او روی پوستر فیلم نقش بست.

علی انصاریان و مجری‌گری

علی انصاریان به عنوان مجری در برنامه زابیوکا که از شبکه اینترنتی آیو اسپورت پخش شد حضور پیدا کرد که مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و شوخی‌های او در این برنامه تلویزیونی با مهمان‌های برنامه بارها در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. اما در نهایت علی انصاریان به خاطر برخی از حرف‌هایش در این برنامه ممنوع‌التصویر شد.

شروع خوانندگی

علی انصاریان در سال ۱۳۹۰ تصمیم گرفت شانس خود را در موسیقی امتحان کند که به این ترتیب آهنگی بنام «شدید» را به بازار عرضه کرد که چندان موفق نبود.

زندگی خصوصی علی انصاریان

علی انصاریان تا به امروز و با وجود اینکه در دهه چهارم زندگی‌اش است هم چنان مجرد است. وی در مصاحبه‌ای در خصوص گفت: (کسی که می‌خواهم با او ازدواج کنم قرار است مادر بچه‌های من باشد، پس بهتر است در انتخاب خود دقت کنم.)

انصاریان در ۳ اسفند ۹۷ با انتشار عکسی در اینستاگرام خود، خبر نامزدی اش را منتشر کرد اما بعداً معلوم شد صرفاً با پرستو صالحی که نامزدی اش بهم خورده بود شوخی کرده است.

وی همچنین در برنامه دورهمی در خصوص ازدواج گفت: خیلی دوست داشتم ازدواج کنم اما به خاطر بیماری پدرم و تنهایی مادرم بخصوص بعد از ازدواج خواهر و برادرم من به فکر تنهایی مادرم بودم و دوست نداشتم ازدواج کنم.

تمسخر لهجه افغانی در برنامه زنده

در بازی تیم ایران و در جام ملت‌های آسیا، مجری به کنایه گفت که خیلی از این صحنه‌ها را ایرانی با تأخیر می‌بینند و یا اصلاً نمی‌بینند که علی انصاریان در برنامه زنده تلویزیونی لهجه افغانی را به اشتباه ادا کرد و مورد انتقاد کاربران اینترنت قرار گرفت.

اظهارات در برنامه ویتامین ۳

انصاریان در دی ماه ۹۱ در برنامه زنده تلویزیونی «ویتامین ۳» در شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران به همراه مادرش حاضر شد. وی در بخشی از اظهاراتش انتقال به استقلال پس از سال‌ها حضور در پرسپولیس را بزرگ‌ترین اشتباه زندگی خود عنوان و تأکید کرد شرایطی به‌وجود آمد که مجبور به این کار شد.

حضور انصاریان در برنامه دورهمی و لو دادن رازهای انصاریان از زبان مدیری

زمانی که انصاریان در برنامه دورهمی شرکت کرده بود، مدیری از داستان یک پرشیا پرده برداری کرد و گفت: یک تیمی به تو پرشیا داد قرار بود برگردانی، اما ماشین را در یک باغ قائم کردی؟

مدیری به انصاریان گفت: خودت ادامه میدی یا من بگم.

اما انصاریان که از سوال مدیری تعجب کرده بود و فقط می‌خندید.

مدیری گفت: الان ماشین کجاست.

انصاریان گفت: به نظر من باید زمانی که دورهمی می‌آیی به همه چی فکر کنیم ماشین فروختم.

در بخش دیگر مدیری گفت: فضول زندگی کسی نیستم، ولی باید بدانیم که در یک سال پنج قرارداد با پنج تیم امضا می‌کند و از همه آن‌ها پول گرفته و پس نداد.


کرونا گرفتن علی انصاریان و در گذشت

علی انصاریان بعد از حضور در برنامه ویژه دربی به همراه مهرداد میناوند، به کرونا مبتلا شد. وی به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در ۲ بهمن ۹۹ در بیمارستان فرهیختگان واقع در شمال غرب تهران بستری شد و در نهایت در تاریخ ۱۵ بهمن ماه دار فانی را وداع گفت.

تصویر انصاریان روی پیراهن استقلال

داریوش شجاعیان و محمد دانشگر پیش از بازی مقابل سایپا با لباسی که عکس چهره حشمت مهاجرانی، مهرداد میناوند و علی انصاریان روی آن بود، وارد زمین شدند.

استوری های اینستاگرامی برای بهبود حال انصاریان

بعد از خبر ابتلاء انصاریان به کرونا و بستری شدن در بیمارستان افراد ورزشی و غیر ورزشی، بازیگران و هوادارانش با انتشار استوری در پیج اینستاگرام خود برای بهتر شدن حال وی از مردم درخواست دعا کردند.


کد خبر 471538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.