پل خیبر اراک در آستانه برچیده شدن

رییس کمسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: وجود پل خیبر مانع ثبت جهانی بازار تاریخی اراک توسط یونسکو می‌شود و از طرف دیگر وجود این پل، اجرای طرح پیاده راه مرکز شهر اراک را سخت می‌کند.

ایرج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جلسه شورای ترافیک اراک ۵ بهمن‌ماه برگزار شد که موضوع این جلسه برچیدن پل خیبر بود، این پل در ابتدای خیابان محسنی اراک واقع است و با توجه به نقش و کارکرد ترافیکی پل تصمیماتی مبنی بر نحوه برداشتن این پل گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای انجام این کار باید بخشی از ترافیک ورودی به میدان شهدا تخلیه شود تا تأثیری در انتقال ترافیک جریان جنوب به شمال در مرکز شهر داشته باشد، وجود پل خیبر مانع ثبت جهانی بازار تاریخی اراک توسط یونسکو می‌شود و از طرف دیگر وجود این پل، اجرای طرح پیاده راه مرکز شهر اراک را سخت می‌کند.

رئیس کمسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک افزود: برای برداشتن این پل شروطی تدوین شده است که شهرداری باید به این شرط‌ها پایبند باشد تا اجازه برچیده شدن پل صادر شود؛ اجرای خیابان ۲٤ متری به عنوان معبر جایگزین یکی از راه‌هایی است که باعث می‌شود خودروها از ترافیک سنگین هسته مرکزی شهر خارج شوند، تسهیل در تردد وسایل نقلیه و هدایت ترافیک از بخش شمالی به جنوبی شهر با استفاده از معابر جایگزین دیگر شرطی است که برای شهرداری اراک گذاشته شده است.

رضایی با اشاره به اینکه ساماندهی و جابجایی میوه فروشان ابتدای بازار تا محدوده میدان شورا سبب کاهش ازدحام می‌شود، اضافه کرد: برای آنکه دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی در میدان شورا نباشیم باید این کاربری‌ها و صنوف به نقاط پنج‌گانه مورد تعهد شهرداری انتقال پیدا کنند تا شرایط این محدوده بهبود یابد.

کد خبر 471391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.