در بیمارستان بر میناوند چه گذشت؟ + روند درمانی و علت فوت

با وجود خبرهای امیدوار کننده چند روز اخیر در خصوص وضعیت سلامتی مهرداد میناوند، شماره ۲۵ فوتبال ایران شامگاه چهارشنبه چشم از جهان فرو بست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی شامگاه چهارشنبه - ۸ بهمن ماه - جامعه فوتبالی ایران با خبر شوکه کننده در گذشت مهرداد میناوند در بهت فرو رفت که با بستری شدن او از چندین روز قبل نگرانی‌ها در خصوص شماره ۲۵ فوتبال ایران افزایش یافته بود. میناوند به دلیل ابتلا به ویروس کووید -۱۹، ۳۰ دی ماه در بیمارستان لاله تهران که یکی از پیشرفته‌ترین مراکز درمانی پایتخت است بستری شد تا تحت نظر پزشکان روند درمانی خود را پی گیرد.

به گفته دکتر محمدرضا هاشمیان، فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و پزشک معالج میناوند او دیر به بیمارستان مراجعه کرده و در واقع بیماری اش را آنچنان جدی نگرفته بود و هنگام مراجعه ۸۰ درصد از ریه‌های میناوند درگیر شده بود و وخامت اوضاع او باعث شد تا به ICU منتقل شود. دو روز بعد و در ۲ بهمن ماه شایعه‌ای پخش شد که مهرداد میناوند به کما رفته است اما این خبر از سوی تیم درمان مدافع سابق پرسپولیس تکذیب شد و دکتر لطفی، رئیس ICU بیمارستان لاله گفت میناوند به کما نرفته و تنها او را به خواب مصنوعی فرو برده‌اند تا بتواند با استفاده از ونتیلاتور تنفس کند.

در روزهای آتی خبرهای خوشی از بیمارستان لاله مخابره شد و بسیاری به بازگشت شماره ۲۵ تیم ملی امیدوار شده بودند. البته دکتر هاشمیان در مصاحبه‌ای گفته بود که میزان هوشیاری میناوند نوسان دارد اما جای نگرانی وجود ندارد. او حتی صبح روز گذشته خبر از شرایط پایدارتری برای میناوند داده و اعلام کرده بود قرار است این پیشکسوت را از خواب مصنوعی خارج کنند.

اما در واپسین ساعات شب چهارشنبه در عین ناباوری خبر تلخی از آی سی یو بیمارستان لاله منتشر شد. مهرداد میناوند در سن ۴۵ سالگی بر اثر کرونا درگذشت تا جامعه فوتبال در غم بزرگی‌ فرو برود.

دکتر لطفی، پزشک معالج میناوند درباره علت مرگ این فوتبالیست معروف در گفتگو با شبکه خبر اظهار کرد: تا عصر امروز و حوالی ساعت ۶، میناوند در وضعیت پایداری به سر می‌برد و اکسیژن خون وی بالای ۹۰ بود و وضعیت عملکردی کبد و کلیه وی و جریان خون در بدن او پایدار بود و ما به این وضعیت امیدوار بودیم. اما متأسفانه ناگهان یک آمبولی ریوی باعث شد تا وضعیت سلامت این شخصیت ملی بحرانی شود و وی از جمع ما بر اثر کرونا برود.

خبرگزاری ایمنا این ضایعه بزرگ، باورنکردنی و تلخ را به جامعه فوتبال ایران تسلیت می‌گوید.

کد خبر 471378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد معمولی نسب اقدم IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    4 1
    والا بخدا قسم افرادی تا در قید حیات هستند حتی یک احوال خشک و خالی هم از او نمی پرسند، اما به محض فوت شدن چندین و چندها نفر دوست دار و خوناب از چشم نشان میدهند که نه درد شخص فوت شده را درمان میکند و نه فایده ای بحال هیچکس هم ندارد. بیاییم تا زنده هستند و زنده هستیم از حال و احوال یکدیگر جویا شویم. شکرخدا میناوند و امثال او به هیچی نیاز ندارند. بیابید افرادی که در فقر و مسکنت زندگی میکنند را دریابیم که ارزش آن خیلی از این مجیزگوییها بیشتر و بیشتر است.