"شهروند دیپلمات" ابتکاری جدید در تقویت روابط بین المللی اصفهان است

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: با کمرنگ شدن شیوع کرونا و بهبود روابط بین‌الملل در نتیجه پایان یافتن روابط خصمانه آمریکا، امیدواریم شاهد بهبود دیپلماسی شهری اصفهان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا سالاریان امروز (چهارشنبه) در دیدار برخط شهردار اصفهان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی، گفت: ظرفیت‌هایی که شهر و استان اصفهان در بخش‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و اقتصادی دارد سرآمد کشور بوده و همکاری‌ها و اقداماتی که شهرداری اصفهان به‌ویژه در دوره اخیر انجام داده قابل تقدیر است.

وی افزود: شهردار اصفهان از ابتدای شروع به کار خود تقویت روابط بین شهری و دیپلماسی شهری را مدنظر قرار داد و این رویکرد به تقویت روابط اصفهان با دیگر شهرها کمک کرده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته در بخش‌های مختلف شاهد تردد هیأت‌ها از کشورهای خارجی به اصفهان بودیم که تحولات نیمه دوم سال ۹۸ و شیوع کرونا این روند را کند و حتی متوقف کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با کمرنگ شدن شیوع کرونا و بهبود روابط بین‌الملل در نتیجه پایان یافتن روابط خصمانه آمریکا، شاهد بهبود دیپلماسی شهری اصفهان باشیم.

سالاریان شهروند دیپلمات را یک ابتکار جدید برای ارتباطات شهری و کمک‌کننده به دیپلمات عمومی دانست و اظهار کرد: از سفارتخانه‌های ایران در کشورهای دیگر خواسته شده تا از طریق کانال‌های مختلف درباره طرح شهروند دیپلمات اطلاع‌رسانی کنند تا ایرانیان خارج از کشور به مشارکت در این طرح تشویق شوند.

وی با اشاره به مراسم رونمایی از نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه می‌تواند زمینه تقویت روابط بین‌المللی اصفهان با دیگر شهرها را فراهم کند؛ سفیران ایران در کشورهای دیگر می‌توانند زمینه شرکت هیأت‌های مختلف در این نمایشگاه یا بازدید از آن را فراهم کنند تا سبب شود آن‌ها به اصفهان سفر کنند

کد خبر 471329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.